Pociągi sezonowe ruszą już w maju. Przewoźnik wprowadzamy dodatkowe postoje, zapewnia bardziej dogodne przesiadki, wydłuża składy i relacje pociągów. Korekta rozkładu wchodzi w życie 1 marca br.
Wcześniej, niż w poprzednich latach, ruszą pociągi sezonowe na Dolnym Śląsku. Szynobusy zabiorą turystów z Jeleniej Góry do Trutnova już na majówkę, inaugurując sezon wypoczynkowy. Z kolei – wbrew wcześniejszej decyzji – Przewozy Regionalne nie przestaną od marca obsługiwać innej dolnośląskiej trasy do Szklarskiej Poręby. Natomiast niektóre weekendowe pociągi będą mieć zmienione godziny na bardziej pasujące studentom, np. kurs z Wrocławia do Łodzi z 14.14 na 18.25.
Dodatkowe postoje wprowadzono dla wielu pociągów w całej Polsce, m.in. wszystkie kursujące między Toruniem a Bydgoszczą będą się zatrzymywały w Toruniu Kluczykach. Z przyspieszonych pociągów REGIO Plus będzie można korzystać w Katowicach Zawodziu i Jaworznie Ciężkowice. W Szczecinie Port Centralny będą stawały pociągi z Gryfina i Stargardu Szczecińskiego, a ponadto te pierwsze również w Daleszewie i Czepinie. Wybrane pociągi Przewozów Regionalnych dotrą do Świnoujścia Portu.
Tam, gdzie było to możliwe, ograniczono długie postoje techniczne. Dzięki temu np. w Wielkopolsce pół godziny później do pracy będą mogli wyjeżdżać pasażerowie z Gniezna do Inowrocławia (nowa godzina wyjazdu 6.28), a 10 minut zyskają podróżujący z Kłodawy do Poznania (teraz pociąg będzie o 5.04). Późniejsza godzina wyjazdów ułatwi popołudniowe powroty z pracy korzystającym z pociągów m.in. z Bielska-Białej (odj. 18.08) do Krakowa, z Białegostoku do Suwałk (odj. 14.40) i Czeremchy (odj. 18.40) oraz z Siedlec (odj. 18.54) do Czeremchy.
Od 1 marca nowe pociągi będą jeździły m.in. w relacjach: Ełk (odj. 12.02) – Olsztyn, Kostrzyn (odj. 5.16) – Szczecin, Bielsko-Biała (odj. 21.30) – Rajcza, Bielsko-Biała (odj. 5.51) – Kraków przez Wadowice, Kielce (odj. 7.13) – Kraków, Kielce (odj. 13.23) – Włoszczowa, Września (odj.18.03) – Poznań i Poznań (odj. 20.06) – Września. Ich uruchomienie umożliwi przesiadki z innych pociągów REGIO i interREGIO, ułatwi dojazdy młodzieży szkolnej lub zlikwiduje zbyt długie przerwy pomiędzy już istniejącymi kursami.
Autor: (źródło: Przewozy Regionalne, 22.02.2010)