baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest

Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest jednego z uczestników przetargu na inżyniera kontraktu na linii E 30 na odcinku Zabrze – Katowice – Kraków. Tym samym potwierdziła, że PKP Polskie Linie Kolejowe dokonały prawidłowego wyboru firmy, która ma pełnić nadzór nad pracami budowlanymi.

W postępowaniu przetargowym na nadzór nad robotami budowlanymi na linii E 30 (odcinek Sosnowiec Jęzor – Kraków Główny Towarowy) wzięło udział aż 12 firm. Komisja Przetargowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrała firmę, która będzie pełniła funkcję inżyniera kontraktu, a decyzję tę zatwierdził zarząd PKP PLK. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła firma Kolmen z Lublina.

Wybór ten zaskarżył jednak do Krajowej Izby Odwoławczej jeden z uczestników przetargu.

Jednakże 22 lutego br. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest skarżącego i tym samym przyznała rację Komisji Przetargowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., że dokonała właściwego wyboru.

– Uzasadnienie decyzji na piśmie dotrze do zainteresowanych stron w ciągu tygodnia, ale już dziś wiadomo, że Krajowa Izba Odwoławcza uznała protest za bezzasadny. To otwiera nam drogę do podpisania umowy z firmą Kolmen z Lublina na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu – wyjaśnia Janusz Pluta, dyrektor projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Decyzja KIO może zostać jeszcze w ciągu 7 dni od otrzymania uzasadnienia na piśmie zaskarżona przez firmę wnoszącą protest do sądu administracyjnego, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Skarżący musiałby wnieść 5-procentowe wadium od wysokości kwoty, o jaką się ubiegał w przetargu. W tym przypadku byłoby to ok. 450 tys. zł, które przepada, gdy wniosek jest bezzasadny i odrzucony przez sąd.

– Jeśli nie będzie dalszego ciągu odwołań, to dokumenty trafią do kontroli do Urzędu Zamówień Publicznych. Pozytywnej decyzji spodziewamy się w ciągu dwóch kolejnych tygodni. Umowę moglibyśmy podpisać z wykonawcą do końca miesiąca marca – dodaje Janusz Pluta.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” polega na kompleksowej modernizacji wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30, na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133). Zakończenie realizacji robót planowane jest na czerwiec 2014 r. Projekt POIiŚ 7.1-11.1 jest realizowany w systemie „projektuj i buduj” w ramach czterech postępowań przetargowych dla następujących odcinków:

  • Przetarg nr 1: Modernizacja odcinków: Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa (km 6,847-0,000 linii nr 134); Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 15,810-29,110 linii nr 133),
  • Przetarg nr 2: Modernizacja odcinka: Trzebinia – Krzeszowice (17,6 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 3: Modernizacja odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy (20,5 km linii nr 133);
  • Przetarg nr 4: Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (6,9 km linii nr 134 oraz 51,8 km linii nr 133).


Oprócz czterech kontraktów na realizację robót budowlanych, a także toczącego się postępowania na nadzór nad robotami budowlanymi, w ramach projektu realizowane są też kontrakty na:

  • działania informująco-promujące (15.11.2010 r. została podpisana umowa z wykonawcą),
  • wykonanie budowy i przebudowy sieci i urządzeń stanowiących układ zasilania kolejowej trakcji elektrycznej przez PKP Energetyka S.A. (trwa procedura uzgodnienia treści porozumienia i umowy).


Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” na lata 2007 - 2013.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 08.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.