baner
baner
baner
Wagony Świdnica S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kraków Główny: piękno i nowoczesność

Z każdym dniem coraz bardziej widoczne stają się rezultaty prac na stacji Kraków Główny.

Trwa modernizacja i linii kolejowej Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek.

Peron I jest już oddany do użytku, a od kilku dni pierwsi podróżni mogą również korzystać z peronu III. To dobra wiadomość, zwłaszcza, że prace przebiegają terminowo, a nowa elementy infrastruktury kolejowej zapewniają wyższy standard obsługi pasażera.

Tempa nabrała również modernizacja Tunelu Magda. Na ścianach tunelu pojawi się specjalna okładzina, wymieniona zostanie instalacja oświetleniowa i nagłośnienie, pojawią się nowe tablice informacyjne i wyświetlacze. Kostkę betonową na podłodze zastąpi posadzka granitowa.

Zastosowane materiały budowlane są najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie.

Będzie bezpieczniej! Wyburzono już część peronu IV, gdzie ma powstać plac manewrowy dla karetek i ratownictwa technicznego. Powstała w ten sposób droga przeciwpożarowa pozwoli na szybką reakcję służb w razie pożaru czy awarii. Ponadto, w trosce o dobro osób niepełnosprawnych montowane są specjalne ułatwienia, pozwalające na szybsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się po peronach. Już w listopadzie uruchomione zostaną dodatkowe windy na peronach I i III. 

Stacja Kraków Główny ma strategiczne znaczenie dla podróżnych z aglomeracji, regionu, całej Polski, a nawet z zagranicy. Jest jedynym w kraju tak bogato wyposażonym centrum komunikacyjnym, które umożliwia przesiadkę np. z pociągu dalekobieżnego do pociągu jadącego na lotnisko. W obrębie dworca można się przesiąść do linii podziemnego tramwaju, autobusu miejskiego, podmiejskiego lub dalekobieżnego. Na pasażerów czekają również miejsca do parkowania aut osobowych zbudowane bezpośrednio nad torami. Na jednym z peronów jest również parking rowerowy.

Na stację Kraków Główny dojeżdżaj, między innymi, pociągi z Wieliczki. Na końcu modernizowanej linii Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek, nieopodal zabytkowej kopalni soli, powstanie nowy przystanek osobowy. Powstaną również dwa parkingi Park&Ride przy stacji Wieliczka i Wieliczka Rynek.

Wartość robót budowlanych wyniesie finalnie ponad 126 mln zł brutto. Kiedy ujrzymy 100 procent efektów prac? W maju 2012 roku. Na tę właśnie datę przewidywane jest zakończenie realizacji projektu.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.