baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Kraków Główny: piękno i nowoczesność

Z każdym dniem coraz bardziej widoczne stają się rezultaty prac na stacji Kraków Główny.

Trwa modernizacja i linii kolejowej Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek.

Peron I jest już oddany do użytku, a od kilku dni pierwsi podróżni mogą również korzystać z peronu III. To dobra wiadomość, zwłaszcza, że prace przebiegają terminowo, a nowa elementy infrastruktury kolejowej zapewniają wyższy standard obsługi pasażera.

Tempa nabrała również modernizacja Tunelu Magda. Na ścianach tunelu pojawi się specjalna okładzina, wymieniona zostanie instalacja oświetleniowa i nagłośnienie, pojawią się nowe tablice informacyjne i wyświetlacze. Kostkę betonową na podłodze zastąpi posadzka granitowa.

Zastosowane materiały budowlane są najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie.

Będzie bezpieczniej! Wyburzono już część peronu IV, gdzie ma powstać plac manewrowy dla karetek i ratownictwa technicznego. Powstała w ten sposób droga przeciwpożarowa pozwoli na szybką reakcję służb w razie pożaru czy awarii. Ponadto, w trosce o dobro osób niepełnosprawnych montowane są specjalne ułatwienia, pozwalające na szybsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się po peronach. Już w listopadzie uruchomione zostaną dodatkowe windy na peronach I i III. 

Stacja Kraków Główny ma strategiczne znaczenie dla podróżnych z aglomeracji, regionu, całej Polski, a nawet z zagranicy. Jest jedynym w kraju tak bogato wyposażonym centrum komunikacyjnym, które umożliwia przesiadkę np. z pociągu dalekobieżnego do pociągu jadącego na lotnisko. W obrębie dworca można się przesiąść do linii podziemnego tramwaju, autobusu miejskiego, podmiejskiego lub dalekobieżnego. Na pasażerów czekają również miejsca do parkowania aut osobowych zbudowane bezpośrednio nad torami. Na jednym z peronów jest również parking rowerowy.

Na stację Kraków Główny dojeżdżaj, między innymi, pociągi z Wieliczki. Na końcu modernizowanej linii Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek, nieopodal zabytkowej kopalni soli, powstanie nowy przystanek osobowy. Powstaną również dwa parkingi Park&Ride przy stacji Wieliczka i Wieliczka Rynek.

Wartość robót budowlanych wyniesie finalnie ponad 126 mln zł brutto. Kiedy ujrzymy 100 procent efektów prac? W maju 2012 roku. Na tę właśnie datę przewidywane jest zakończenie realizacji projektu.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.