baner
baner
baner
Pixel Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Krakowski przetarg na tramwajową linię

W ramach przetargu na budowę linii tramwaju z ronda Grzegórzeckiego do ul. Golikówka w Krakowie zgłosiło się sześć konsorcjów firm krajowych i zagranicznych. Oferta najtańsza jest wynosi 100 mln mniej niż wstępny kosztorys opiewający na ponad 265 mln zł.

Marek Gancarczyk, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego poinformował, że najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum firm, w którym liderem jest krakowska grupa ZUE z partnerami: Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska. Cena, którą zaproponowano to blisko 155 mln zł, a termin wykonania - 15 miesięcy.

Linia ma mieć 4,2 km długości i prowadziła będzie od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego. Następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki na wschodnich obrzeżach miasta. W tym miejscu wybudowana będzie pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym.

Nowa trasa ma mieć pięć przystanków w każdym kierunku. Linia będzie biegła na cełej długości wydzielonym torowiskiem.

Przedsięwzięcie to część unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II". Poza budową nowej linii zostanie, w ramach tego projektu, przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację.

Cały projekt oszacowano na 472 mln zł brutto. Połowa kwoty pochodzić będzie z funduszy unijnych. Pozostała część zostanie uzyskana z kredytu, jaki krakowskie MPK zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

W Krakowie to już kolejny przetarg, gdy złożone oferty opiewają na niższe kwoty od zakładanych przez miasto. W tym na przebudowę ronda Ofiar Katynia oferty są o kilkadziesiąt mln zł niższe od zakładanych wstępnie kosztów, które opiewały na ok. 180 mln zł. Natomiast w przetargu na przebudowę ulic Surzyckiego i Christo Botewa na obrzeżach Krakowa oraz przedłużenie ich do wschodniej obwodnicy miasta zwyciężyła firma proponująca 80 mln zł - o 35 mln zł mniej niż zakładano.

Jak oceniają krakowskie władze, duże zainteresowanie i ostra walka o kontrakty komunalne to efekt kryzysu na rynku budowlanym.


Autor: (źródło: PAP, 09.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.