W stolicy jest już ponad 350 tysięcy seniorów. ZTM od kilku lat ma dla nich specjalną ofertę - Bilet Seniora. Imienny bilet kodowany na spersonalizowanej WKM kosztuje tylko 40 złotych i uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów przez rok. 8 listopada rozpoczęła się kampania Zarządu Transportu Miejskiego promująca Bilet Seniora.
Na podstawie tego biletu mogą podróżować wszyscy pasażerowie, którzy ukończyli 65 lat. Bilet Seniora można kupić we wszystkich punktach sprzedaży biletów i automatach biletowych. Osoby, które nie mają jeszcze spersonalizowanej karty miejskiej mogą złożyć wnioski o jej wydanie w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Działają one przy ul. Senatorskiej 37, na stacjach metra – Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Plac Wilsona, Marymont oraz na węźle komunikacyjnym Młociny. Wniosek można również złożyć przez Internet.
Bilet jest ważny w I i II strefie biletowej i uprawnia do korzystania z wszystkich linii ZTM - autobusowych, tramwajowych, metra i szybkiej kolei miejskiej. Posiadacze Biletu Seniora mogą podróżować również w strefie obowiązywania Wspólnego Biletu - pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej oraz liniami lokalnymi oznaczonymi literą L.
Należy pamiętać o tym, że kupiony bilet powinien być aktywowany bezzwłocznie po wejściu do pojazdu, a w przypadku metra w bramce wejściowej przed wejściem na peron lub w kasowniku przy windzie. Bilet zachowuje ważność przez 365 dni od dnia aktywacji (do godziny 23:59 ostatniego dnia ważności).
W przypadku zakupu biletu za pośrednictwem Internetu, należy go wgrać na Warszawską Kartę Miejską w specjalnych urządzeniach znajdujących się na stacjach metra lub w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM a następnie aktywować w bramce lub kasowniku.
Zgodnie z regulaminem ZTM osoby powyżej 70. roku życia mogą podróżować bezpłatnie, na podstawie dokumentu potwierdzającego wiek.
Kampania pod hasłem Bilet dla Seniorów potrwa do 22 listopada.
W ramach kampanii Bilet Seniora w taborze pojawi się 50 tys. ulotek, na popularnych warszawskich portalach zawisną reklamy a w telewizjach regionalnych będą emitowane spoty reklamowe.
Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 05.11.2010)