baner
baner
baner
Kuźnia Ostrów Wielkopolski Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Łącznica w Lubuskiem coraz bliżej

4 czerwca w urzędzie marszałkowskim województwa lubuskiego wstępnie zatwierdzono projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk – Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep”. Podpisy pod wstępną umową złożyli marszałek Marcin Jabłoński oraz dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK w Poznaniu Paweł Neumann.

Przetarg na projekt modernizacji ma zostać ogłoszony najpóźniej we wrześniu. Najważniejsze prace będą wykonane do końca 2012 roku, a w 2013 prace wykończeniowe.

Inwestycja ma skrócić czas podróży pomiędzy Zieloną Górą a Poznaniem. dzięki ominięciu stacji w Czerwieńsku zaoszczędzi się połowę tego czasu, eliminując tym samym przetaczanie lokomotywy. Po modernizacji toru w tej okolicy pociągi będą mogły osiągać wyższą prędkość skracając czas jazdy o kolejne 20 minut.

Marcin Jabłoński podczas zawierania umowy przywołał spotkanie z dyrektorem Neumannem jakie odbył w zeszłym roku. W tamtym czasie realizacja inwestycji wydawała się oczywista, ale w wyniku światowego kryzysu, w ostatnich miesiącach zaczęły rodzić się wątpliwości czy w ogóle dojdzie do skutku. PKP informowała, iż spółka musi zweryfikować swoje plany, co mogło zagrozić realizacji przedsięwzięcia. Na szczęście intensywne działania podjęte przez zarząd województwa przy równoczesnym silnym wsparciu lubuskich parlamentarzystów: poseł Bożenny Bukiewicz, senatora Stanisława Iwana (PO), a także posła Jerzego Materny (Pis) doprowadziły do uratowania inwestycji.

Zwiększenie wysokości dofinansowania inwestycji w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego z 50 do 60% także było okolicznością popychającą zarząd PKP PLK do podpisania umowy.

Jak podkreślił Dyrektor Paweł Neumann, rozmowy z województwem lubuskim w sprawie zrewitalizowania połączenia rozpoczęły się już w 2004 roku, ale dopiero obecny zarząd województwa doprowadził do ich przypieczętowania.

„Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk – Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep” to projekt, który będzie finansowany w ramach Indykatywnego Planu Inwestycyjnego LRPO. 


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 04.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.