baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

LCS Malbork dla konsorcjum Trakcji Polskiej

16 lutego 2011 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie wskazały najkorzystniejszą ofertę na modernizację linii kolejowej Warszawa – Gdynia w obszarze LCS Malbork.

Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem konsorcjów, a za najkorzystniejszą wybrano ofertę zaproponowaną przez konsorcjum w składzie: 

  • Trakcja Polska S.A., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., „INTOP Warszawa” Sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., opiewającą na kwotę 868 894 251,27 PLN netto, 1 060 050 986,55 PLN brutto. 

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 9 na odcinku objętym obszarem Lokalnego Centrum Sterowania z siedzibą w Malborku liczącym ponad 50 km i obejmującym realizację robót na następujących odcinkach:

  • odcinek nr 1 - południowa granica LCS (w okolicach miejscowości Susz) do stacji Malbork,
  • odcinek nr 2 - od stacji Malbork do północnej granicy LCS w Szymankowie.

Zakres prac modernizacyjnych będzie obejmować:

  • układy torowe stacji i szlaków,
  • nawierzchnię torową z poprawą geometrii toru,
  • podtorze, odwodnienie,
  • stacyjne, liniowe przejazdowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym warstwy podstawowej,
  • urządzenia i sieci teletechniczne wraz z informacją podróżnych,
  • sieć trakcyjną z elementami zasilania 3kV,
  • likwidację przejazdów kolejowych wraz z budową dróg objazdowych,
  • budowę wiaduktów lub przejść podziemnych,
  • modernizację istniejących obiektów inżynierskich i obiektów kubaturowych utrzymania ruchu,
  • perony i małą architekturę,
  • obiekty ochrony środowiska,

oraz usunięcie przeszkód i pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej i instalacji przemysłowych oraz sanitarnych.

Modernizacja Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Malbork to kolejny etap przebudowy ponad 350 kilometrowej linii kolejowej E-65 łączącej Warszawę z Gdynią. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 17.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.