Od dziś inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 370 milionów złotych zwiększyła przepustowość linii prowadzącej do Portu Gdańskiego. Pociągi kursują nowym mostem. Zmodernizowanie odcinka między portem a Pruszczem Gdańskim umożliwia lepszy transport towarów - sprawny przejazd większej liczby ciężkich pociągów. Modernizacja to element szerokiego programu inwestycji PLK poprawiający warunki dla transportu towarów w Polsce.
Po nowym moście i po 12-kilometrowym zmodernizowanym odcinku linii 21 stycznia pojechały pierwsze pociągi. Nowa przeprawa o długości 122 metrów i wadze 2 tysięcy ton umożliwia jazdę z prędkością 100 km/h - po starym moście mogły one jeździć 20 km/h. Konstrukcja została osadzona wyżej od poprzedniej oraz bez filarów. To usprawnia żeglugę w tej części Martwej Wisły. Pod mostem mogą przepływać większe jednostki z większą ilością ładunku. Jak podkreślają operatorzy portu, wysokość przeprawy umożliwi transport nie jednej, jak dotychczas, ale nawet trzech warstw kontenerów osadzonych na barce. Obiekt zostanie też specjalnie podświetlony.
Modernizacja mostu i linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny w ramach projektu poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most i dwutorowa linia kolejowa) za kwotę 370 milionów zł jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstania nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.
Zakończenie prac na linii 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańskiego sześciokrotnie zwiększy przepustowość trasy i umożliwi wjazd na nią cięższych składów.
Koszt budowy mostu to około 35 milionów złotych.
Autor: PKP PLK
Tagi: pkp plk, port gdańsk