baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

LHS - tiry na torach

W dniu 29 marca 2009 roku odbył się promocyjny przejazd pociągu transportu kombinowanego „JAROSŁAW” relacji Kijów – Sławków LHS – Kijów. Pociąg przyjechał z Ukrainy do stacji Hrubieszów LHS wg rozkładu jazdy o godzinie 10.50 czasu polskiego. Na specjalnych platformach kolejowych transportowanych było 15 ładownych samochodów TIR linią LHS.

Samochody TIR z platform kolejowych zostaną rozładowane w Euroterminalu w Sławkowie. Powrót pociągu „Jarosław” w dniu 31 marca ze stacji Hrubieszów LHS wg rozkładu jazdy o godz. 10.10. Obsługę spedycyjną pociągu po stronie ukraińskiej zapewnia Ukraińskie Centrum Serwisu Transportowego „LISKI” w Kijowie, natomiast po terytorium RP – Centrum Zaopatrzenia Hutnictwa S.A. Oddział Euroterminal w Sławkowie. Kursujący wg stałego rozkładu jazdy od kwietnia 2003 r. pociąg „Jarosław” po dwóch latach został zawieszony w kursowaniu z przyczyn ekonomicznych. Promocyjny kurs pociągu jest wynikiem prac nad ponownym jego uruchomieniem i realizacją projektu „tiry na tory” przez stronę ukraińską i polską. Spółka PKP LHS jest przygotowana technicznie do przewozu samochodów TIR.

Transport kombinowany, do którego należą przewozy tirów jako przyjazny środowisku jest wspierany i rozwijany w krajach Europy Zachodniej. Głównymi zaletami takiego transportu jest poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz ochrona środowiska. „Transport kombinowany ma przyszłość, w przypadku zrównoważenia kosztów transportu kolejowego z drogowym. Obecnie, koszty frachtu kolejowego powodują, że transport kombinowany przegrywa u nas z samochodowym” – informuje prezes spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb. W Polsce przewozy kombinowane stanowią zaledwie 1,5 proc. przewozów kolejowych, gdy w większości krajów Europy Zachodniej średnio kilkanaście procent.

Transport kombinowany - wg dyrektywy Unii Europejskiej 92/106/EEC z 7 grudnia 1992 roku to "przewóz towarów (..) jeśli ciężarówka, przyczepa lub półprzyczepa, z ciągnikiem lub bez ciągnika, (…) przebywa początkowy lub końcowy odcinek podróży po drodze a pozostały odcinek, o długości przekraczającej 100 kilometrów w linii prostej i stanowiący początkowy lub końcowy odcinek podróży, pokonuje koleją, transportem wodnym śródlądowym lub morskim.”


Autor: (LHS)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.