Od kwietnia tego roku wrocławski Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzi przebudowę szlaku Opole Wschód-Czarnowąsy na linii 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów (linia C-E 30). Na torze nr 2 już wykonano podtorze razem z zabudową geowłókniny na koronie torowiska oraz montaż szyn UIC 60 w miejsce S49. Wymieniono również zużyte konstrukcje słupów trakcyjnych, a obecnie wieszana jest sieć trakcyjna.
Przeprowadzane jest także odwadnianie powierzchniowe i wgłębne. W rowach bocznych umieszczono specjalne płytkie korytka, co jest zgodne z kryteriami ochrony małych zwierząt.
Obiekty inżynieryjne, znajdujące się na modernizowanym odcinku, też będą wyremontowane, a w miejscu starego powstanie nowy wiadukt drogowy, który będzie spełniał standardy przewidziane dla ruchu kolejowego, kołowego i zapewniał bezpieczne przejście dla pieszych.
Na skrzyżowaniach drogi z torem poprawi się bezpieczeństwo. Lepszą nawierzchnię typu Mirosław Ujski będą miały dwa przejazdy kolejowo-drogowe kat. B i C. Zamontowane także zostaną nowoczesne urządzenia sygnalizacji przejazdowej.
Za sprawą odpowiedniego planowania zamknięć, odcinek objęty robotami, zapewnia transport materiałów do Elektrowni Opole oraz obsługę fabryki płyt gipsowych.
Linia C-E 30 Opole Groszowice - Wrocław Brochów przeznaczona jest dla ruchu towarowego. Przystosowanie do międzynarodowych standardów AGTC
Koszt modernizacji, której zakonczenie przewidziano na 2010 rok to 38, 6 mln zł.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 14.07.2009)