baner
baner
baner
Wytwórnia Podkładów Strunobetonowych „STRUNBET” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Linie kolejowe w Zachodnio-Pomorskiem modernizowane

Jak informuje Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe w Szczecinie, hasło – „Szybciej, wygodniej i bezpieczniej !” spółka realizuje poprzez systematyczne wykonywanie swoich zadań.

Modernizację odcinka linii Świdwin-Łobez przeprowadzono od kwietnia do czerwca 2009 r. Została tam, na długości 10,9 km, wykonana kompleksowa wymiana nawierzchni wraz ze wzmocnieniem skarp, odnowiono rowy odwadniające, zmodernizowano rozjazdy w Worowie i wymieniono sygnalizatory drogowe (na diodowe, bardziej widoczne dla kierowców) na 5 przejazdach kolejowo-drogowych. Koszt prac wyniósł ok. 25,6 mln PLN.

Z kolei 14 września br. rozpoczęto prace na odcinku Łobez-Runowo Pomorskie. Wg umowy z 2 lipca, firma Schweerbau GmbH na długości 12,8 km wykona kompleksową wymianę nawierzchni, wzmocni skarpy, odnowi rowy odwadniające oraz zmodernizuje rozjazdy i przejazdy kolejowe. Koszt robót, których planowanie zakończenie nastąpi 30 listopada br. szacuje się na ok. 22,5 mln PLN.

Prace umożliwią zwiększenie rozkładowej prędkości pociągów do 120 km/h. Poprawi się bezpieczeństwo i zmniejszą bieżące koszty utrzymania infrastruktury kolejowej.

Roboty swoim zakresem wymuszą całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Łobez-Runowo Pomorskie od 14 września do 7 listopada 2009r. Za pociągi lokalne zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa między Łobzem, a Runowem Pomorskim, a dla pociągów dalekobieżnych między Świdwinem, a Runowem Pomorskim.

- Świadomi jesteśmy faktu, iż stanowi to utrudnienie dla podróżnych, ale nie ma innej alternatywy przy prowadzeniu modernizacji na linii jednotorowej. - czytamy w komunikacie spółki.

Na nowych torach w ciągu ostatniego miesiąca pracował skład szwajcarskiej firmy SPENO będący zespołem urządzeń szlifujących szyny. Szlifowanie likwiduje drobne nierówności, będące przyczyną hałasu i wibracji, przenoszących się na wagony. Dzięki temu uzyskujemy większy komfort jazdy i zapobiegamy szybszemu zużywaniu się nawierzchni kolejowej i zestawów taboru.

Szlifowanie szyn odbyło się także w sierpniu między Szczecinem Dąbie, a Świnoujściem oraz między Szczecinem Rumieńce, a granicą państwa. We wrześniu pociąg SPENO pracuje między Białogardem a Łobzem.

Wszystkie opisane działania zmierzają do poprawy komfortu podróżowania i dają możliwość przedstawienia atrakcyjnych ofert dla przewoźników kolejowych.


Autor: (źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 23.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.