Jak informuje Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe w Szczecinie, hasło – „Szybciej, wygodniej i bezpieczniej !” spółka realizuje poprzez systematyczne wykonywanie swoich zadań.
Modernizację odcinka linii Świdwin-Łobez przeprowadzono od kwietnia do czerwca 2009 r. Została tam, na długości
Z kolei 14 września br. rozpoczęto prace na odcinku Łobez-Runowo Pomorskie. Wg umowy z 2 lipca, firma Schweerbau GmbH na długości
Prace umożliwią zwiększenie rozkładowej prędkości pociągów do
Roboty swoim zakresem wymuszą całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Łobez-Runowo Pomorskie od 14 września do 7 listopada 2009r. Za pociągi lokalne zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa między Łobzem, a Runowem Pomorskim, a dla pociągów dalekobieżnych między Świdwinem, a Runowem Pomorskim.
- Świadomi jesteśmy faktu, iż stanowi to utrudnienie dla podróżnych, ale nie ma innej alternatywy przy prowadzeniu modernizacji na linii jednotorowej. - czytamy w komunikacie spółki.
Na nowych torach w ciągu ostatniego miesiąca pracował skład szwajcarskiej firmy SPENO będący zespołem urządzeń szlifujących szyny. Szlifowanie likwiduje drobne nierówności, będące przyczyną hałasu i wibracji, przenoszących się na wagony. Dzięki temu uzyskujemy większy komfort jazdy i zapobiegamy szybszemu zużywaniu się nawierzchni kolejowej i zestawów taboru.
Szlifowanie szyn odbyło się także w sierpniu między Szczecinem Dąbie, a Świnoujściem oraz między Szczecinem Rumieńce, a granicą państwa. We wrześniu pociąg SPENO pracuje między Białogardem a Łobzem.
Wszystkie opisane działania zmierzają do poprawy komfortu podróżowania i dają możliwość przedstawienia atrakcyjnych ofert dla przewoźników kolejowych.
Autor: (źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 23.09.2009)