baner
baner
baner
TABOR DĘBICA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Linie kolejowe w Zachodnio-Pomorskiem modernizowane

Jak informuje Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe w Szczecinie, hasło – „Szybciej, wygodniej i bezpieczniej !” spółka realizuje poprzez systematyczne wykonywanie swoich zadań.

Modernizację odcinka linii Świdwin-Łobez przeprowadzono od kwietnia do czerwca 2009 r. Została tam, na długości 10,9 km, wykonana kompleksowa wymiana nawierzchni wraz ze wzmocnieniem skarp, odnowiono rowy odwadniające, zmodernizowano rozjazdy w Worowie i wymieniono sygnalizatory drogowe (na diodowe, bardziej widoczne dla kierowców) na 5 przejazdach kolejowo-drogowych. Koszt prac wyniósł ok. 25,6 mln PLN.

Z kolei 14 września br. rozpoczęto prace na odcinku Łobez-Runowo Pomorskie. Wg umowy z 2 lipca, firma Schweerbau GmbH na długości 12,8 km wykona kompleksową wymianę nawierzchni, wzmocni skarpy, odnowi rowy odwadniające oraz zmodernizuje rozjazdy i przejazdy kolejowe. Koszt robót, których planowanie zakończenie nastąpi 30 listopada br. szacuje się na ok. 22,5 mln PLN.

Prace umożliwią zwiększenie rozkładowej prędkości pociągów do 120 km/h. Poprawi się bezpieczeństwo i zmniejszą bieżące koszty utrzymania infrastruktury kolejowej.

Roboty swoim zakresem wymuszą całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Łobez-Runowo Pomorskie od 14 września do 7 listopada 2009r. Za pociągi lokalne zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa między Łobzem, a Runowem Pomorskim, a dla pociągów dalekobieżnych między Świdwinem, a Runowem Pomorskim.

- Świadomi jesteśmy faktu, iż stanowi to utrudnienie dla podróżnych, ale nie ma innej alternatywy przy prowadzeniu modernizacji na linii jednotorowej. - czytamy w komunikacie spółki.

Na nowych torach w ciągu ostatniego miesiąca pracował skład szwajcarskiej firmy SPENO będący zespołem urządzeń szlifujących szyny. Szlifowanie likwiduje drobne nierówności, będące przyczyną hałasu i wibracji, przenoszących się na wagony. Dzięki temu uzyskujemy większy komfort jazdy i zapobiegamy szybszemu zużywaniu się nawierzchni kolejowej i zestawów taboru.

Szlifowanie szyn odbyło się także w sierpniu między Szczecinem Dąbie, a Świnoujściem oraz między Szczecinem Rumieńce, a granicą państwa. We wrześniu pociąg SPENO pracuje między Białogardem a Łobzem.

Wszystkie opisane działania zmierzają do poprawy komfortu podróżowania i dają możliwość przedstawienia atrakcyjnych ofert dla przewoźników kolejowych.


Autor: (źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 23.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.