baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Łódź Fabryczna - protesty oddalone

24 maja 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały wykonawców biorących udział w postępowaniu na budowę stacji Łódź Fabryczna o wyborze oferty najkorzystniejszej, czyli oferty konsorcjum: Torpol Spółka z o.o., Poznań, Astaldi S.p.A., Włochy, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki.

Na ten wybór oferty najkorzystniejszej wpłynęły do zamawiającego upoważnionego trzy protesty. Zamawiający rozstrzygnął protesty w dniu 13 czerwca 2011 r. poprzez ich oddalenie. Obecnie w ciągu 10 dni od dnia rozstrzygnięcia protestów, wykonawcy mają możliwość złożenia odwołań do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Krajowa Izba Odwoławcza rozpoznaje odwołanie w terminie 15 dni od dnia jego doręczenia Prezesowi UZP.

Procedura wyboru wykonawcy podziemnej części stacji Łódź Fabryczna trwa od grudnia 2009 roku. Kluczowy etap nastąpił 3 listopada 2010 roku, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły listę pięciu konsorcjów, zaproszonych do złożenia ofert cenowych w przetargu ograniczonym. W wyniku protestów i wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 grudnia 2010 roku, w ogłoszonej w listopadzie tzw. krótkiej liście wykonawców zaszły zmiany i na miejsce konsorcjum w składzie: Metrostav a.s., Elektrizace železnic Praha a.s. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty Łódź" S.A., Sudop Praha S.A. weszła firma Hydrobudowa Polska S.A. Termin złożenia ofert przez wybrane konsorcja wynosił 40 dni i upływał 24 marca 2011 roku. Jednak na wniosek oferentów został on jednak przedłużony i 8 kwietnia br. nastąpiło otwarcie ofert.

Zaledwie trzy dni później Sad Okręgowy wyrokiem z 11 kwietnia 2011 roku nakazał wykluczyć z postępowania konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA" S.A., Dragados S.A.

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 16.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.