baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Maersk Polska uruchamia nowe połączenia kolejowe

Maersk Polska, oddział globalnego lidera transportu morskiego, wprowadza do oferty dedykowane kontenerowe połączenie kolejowe pomiędzy Gdańskiem a Kątami Wrocławskimi. Dzięki nowej usłudze zasadniczo usprawni się transport kontenerów na odcinku lądowym – w szczególności dla klientów z południowej części Polski.

W dniu 21.01.2012 wyruszył pierwszy pociąg łączący Gdańsk DCT z terminalem Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Pociąg pod nazwą „Maersk Amber Express” kursuje dwa razy w tygodniu. Z terminala DCT w Gdańsku odjeżdża w środy i soboty rano, natomiast z terminala w Kątach Wrocławskich w poniedziałek wieczorem i czwartek po południu. Pociąg kursujący na tej trasie obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez Maerska – rozładowywane z kontenerowców z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu, oraz z połączeń feederowych. Rozkład pociągu zsynchronizowany został z terminami, w których do portu w Gdańsku wpływają statki Maersk Line.

„Wprowadzenie do naszego portfolio dedykowanych połączeń kolejowych to następny - bardzo istotny - etap strategii tworzenia kompleksowej oferty intermodalnej, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów” – mówi Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska. „Oprócz oczywistej zalety, jaką jest usprawnienie w transporcie oraz zapewnienie pełnej obsługi naszym klientom, duże znaczenie przy podejmowaniu tej decyzji miał czynnik ekologiczny. Wykorzystanie połączeń kolejowych wpisuje się w naszą długofalową strategię promowania rozwiązań przyjaznych środowisku” – dodaje.

Nazwa pociągu „Maersk Amber Express” nawiązuje do Szlaku Bursztynowego, czyli historycznego odcinka trasy łączącej Gdańsk z Wrocławiem, którą w przeszłości transportowano bursztyn.

Partnerem Maerska przy projekcie jest Prokont Sp. z o.o. oraz Schavemaker Cargo Sp. z o.o.

W planach Maersk Polska jest dalszy rozwój połączeń kolejowych do innych regionów Polski, będących doskonałym uzupełnieniem serwisu AE10.


Autor: (źródło: Maersk Polska, 30.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.