baner
baner
baner
APB Paweł Brych

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Maersk Polska uruchamia nowe połączenia kolejowe

Maersk Polska, oddział globalnego lidera transportu morskiego, wprowadza do oferty dedykowane kontenerowe połączenie kolejowe pomiędzy Gdańskiem a Kątami Wrocławskimi. Dzięki nowej usłudze zasadniczo usprawni się transport kontenerów na odcinku lądowym – w szczególności dla klientów z południowej części Polski.

W dniu 21.01.2012 wyruszył pierwszy pociąg łączący Gdańsk DCT z terminalem Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Pociąg pod nazwą „Maersk Amber Express” kursuje dwa razy w tygodniu. Z terminala DCT w Gdańsku odjeżdża w środy i soboty rano, natomiast z terminala w Kątach Wrocławskich w poniedziałek wieczorem i czwartek po południu. Pociąg kursujący na tej trasie obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez Maerska – rozładowywane z kontenerowców z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu, oraz z połączeń feederowych. Rozkład pociągu zsynchronizowany został z terminami, w których do portu w Gdańsku wpływają statki Maersk Line.

„Wprowadzenie do naszego portfolio dedykowanych połączeń kolejowych to następny - bardzo istotny - etap strategii tworzenia kompleksowej oferty intermodalnej, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów” – mówi Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska. „Oprócz oczywistej zalety, jaką jest usprawnienie w transporcie oraz zapewnienie pełnej obsługi naszym klientom, duże znaczenie przy podejmowaniu tej decyzji miał czynnik ekologiczny. Wykorzystanie połączeń kolejowych wpisuje się w naszą długofalową strategię promowania rozwiązań przyjaznych środowisku” – dodaje.

Nazwa pociągu „Maersk Amber Express” nawiązuje do Szlaku Bursztynowego, czyli historycznego odcinka trasy łączącej Gdańsk z Wrocławiem, którą w przeszłości transportowano bursztyn.

Partnerem Maerska przy projekcie jest Prokont Sp. z o.o. oraz Schavemaker Cargo Sp. z o.o.

W planach Maersk Polska jest dalszy rozwój połączeń kolejowych do innych regionów Polski, będących doskonałym uzupełnieniem serwisu AE10.


Autor: (źródło: Maersk Polska, 30.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.