baner
baner
baner
Pixel Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Malczyce z nowym obliczem

Stacja, położona 40 km od Wrocławia zmienia swój wizerunek. Wiaty, przejście podziemne i perony zyskują nowy standard.

W Malczycach, położonych na modernizowanej linii E 30 między Wrocławiem i Legnicą dynamicznie zmienia się wygląd stacji. Nie ma już śladu po demontażu starych wiat i głębokiego wykopu pod przejście podziemne dla pieszych. Widać nowe, funkcjonalne perony, zgodne z obowiązującymi normami. Kończy się montaż odnowionych konstrukcji wiat, które zachowały historyczny wygląd lecz zostały uzupełnione i zakonserwowane. Montowane są również cztery nowe, wyposażone w siedzenia wiaty. Prace przy przejściu podziemnym wyszły na powierzchnię. Aktualnie powstają schody. Inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zapomniały również o dostosowaniu obiektu do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych. Widać efekty prace przy pochylniach dla wózków i rowerów. Klientom kolei służyć będzie nowe nagłośnienie oraz funkcjonalne oświetlenie. Pojawiły się już pierwsze elementy systemu informacji wizualnej. Są one zgodne ze stylistyką modernizowanej linii E 30. Wykorzystywane jeszcze na stacji, mechaniczne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zastąpione komputerowym systemem sterowania.

W ramach umowy „Odbudowa i modernizację linii kolejowej E 30/CE 30 na odcinku Opole Wrocław – Legnica, szlak Środa Śląska – Malczyce tor 1 i 2 wraz ze stacją Malczyce” na ok. 10 km dwutorowym szlaku dwutorowej linii kolejowej prowadzona jest kompleksowa wymiana torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjna, urządzenia łączności, elektroenergetyki. Zmodernizowane będzie 14 obiektów inżynieryjnych i ustalonych lokalizacjach zabudowane zostaną ekrany akustyczne chroniące przed hałasem.

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest częścią modernizacji linii kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Legnica – Węgliniec – Zgorzelec/Bielawa Dolna. Efektem prac jest m. in. wzrost prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów, poprawa warunków obsługi podróżnych oraz poprawa ochrony środowiska.

(fot. - PKP PLK S.A.)


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 23.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.