baner
baner
baner
ZUE S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Maleje liczba kradzieży z pociągów PKP CARGO

W 2009 roku liczba kradzieży przesyłek przewożonych przez PKP CARGO zmniejszyła się o ponad jedną czwartą. Podobnie zmalały straty PKP CARGO z tego tytułu.

Jak wynika z szacunków Spółki, w 2009 roku miało miejsce 2116 przypadków kradzieży przesyłek z pociągów PKP CARGO. Rok wcześniej było 2867 takich kradzieży, co oznacza spadek ich liczby o 26 proc. Łączna wartość strat, poniesionych przez PKP CARGO z tytułu kradzieży wyniosła w minionym roku 7,19 mln zł, w porównaniu do 9,38 mln zł rok wcześniej. To spadek o 23 proc.

Zmianie uległa również struktura kradzionych towarów. Niemal o połowę zmniejszyła się liczba kradzieży złomu, co wynikało głównie ze spadku cen złomu w 2009 roku, w efekcie czego spadek liczby kradzieży o 49 proc. oznaczał jednocześnie zmniejszenie się wartości skradzionego złomu aż o 80 proc., z 2,4 mln zł w 2008 roku do niespełna 0,5 mln zł w roku 2009. Wzrosła natomiast zarówno liczba, jak i wartość kradzieży paliw stałych, czyli węgla, koksu, miału itp., szczególnie na terenie województwa śląskiego, gdzie ten wzrost wyniósł 39 proc. w przypadku liczby kradzieży i 51 proc. w przypadku ich wartości.

Spadek łącznej liczby kradzieży przesyłek jest pochodną działań podejmowanych przez PKP CARGO. Polegają one z jednej strony na bieżącej współpracy z Policją i Strażą Ochrony Kolei, np. w zakresie tworzenia analiz co do miejsc najbardziej zagrożonych kradzieżami, a także na występowaniu do zarządcy infrastruktury z wnioskami o podjęcie działań w celu poprawy stanu technicznego torów w miejscach znacznych ograniczeń prędkości, eliminowania nieplanowych zatrzymań pociągów oraz wzmocnienia ochrony przewożonych towarów przez SOK, a z drugiej strony na wprowadzaniu dodatkowych zabezpieczeń wejść do wagonów (drutowanie drzwi węglarek) oraz zakupie nowych i modernizacji dotychczas eksploatowanych wagonów – utrudniających możliwość kradzieży przewożonych towarów (m.in. przez ograniczenie liczby drzwi i zastosowanie w zamian tzw. drzwi wyczystkowych).


Autor: (źródło: PKP Cargo, 29.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.