baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Małopolska debata o infrastrukturze kolejowej

Nowe rozwiązania dla infrastruktury inżynieryjnej w Polsce były tematem debaty z udziałem Janusza Piechocińskiego, posła na sejm RP, Romana Ciepieli, wicemarszałka województwa małopolskiego Józefy Majerczak, członka Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz przedstawicieli: UTK, samorządu, PLK i wykonawców prac związanych z infrastruktura kolejową.

Władze województwa małopolskiego są zainteresowane rozwojem transportu kolejowego. Wicemarszałek Roman Ciepiela informował o przewozach regionalnych, zamiarach związanych z Szybką Koleją Aglomeracyjną i zaangażowaniu samorządu w Regionalny Programy Operacyjny związany z poprawą linii kolejowych nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Swoszowice oraz nr 96 Tarnów – Leluchów na odcinku Tarnów – Stróże, oba w zakresie poprawy transportu publicznego i systemu kolejowych przewozów pasażerskich. Zwrócił uwagę na potrzebę uwzględniania w ramach modernizacji linii także przystanków, które poprawią obsługę pasażerów w przewozach regionalnych.

Samorząd zamierza zaangażować się poprawę stanu w linii nr 93 Trzebinia - Oświęcim. Planowana realizacja trasy Podłęże – Piekiełko, poprawa połączenia do Zakopanego i relacji Kraków – Koszyce jest w regionie oczekiwanym przedsięwzięciem.

Charakterystykę linii kolejowych w Małopolsce przedstawiła Józefa Majerczak członek Zarządu Polskich Linii Kolejowych. Zwróciła uwagę na ich specyfikę m.in. konieczność utrzymywania linii górskich oraz rozpoczynającą się modernizację, która docelowo poprawi parametry, ale w trakcie prac będzie powodowała utrudnienia. Po przetargach wartość modernizacji linii E 30 na odcinku Kraków Podłęże – Rzeszów to kwota 3,5 mld zł. Oczekiwanym efektem, po zakończeniu prac, będą korzystne czasy przejazdu.

PLK stara się jak najefektywniej nadrabiać zaniedbania stanu linii kolejowych. Jesteśmy otwarci na nowe propozycje i technologie – mówiła Józefa Majerczak. W ramach prac na liniach kolejowych spółka musi uwzględniać ponad 200 zamknięć niezbędnych dla realizacji robót. Rozważane są różne sposoby prowadzenia modernizacji nawet z możliwością zamknięcia linii, jeśli istotnie przyśpieszy to prace i skróci utrudnienia.

Uczestnicy debaty wskazywali m.in. na stosowane już na sieci PLK nowe technologie, m.in. nawierzchnie bezpodsypkową w Krakowie i na stacji Wrocław Główny. Podkreślano znaczenie dobrze prowadzonych prac geologicznych i zastosowania nowoczesnego sprzętu, który przyśpiesza prace torowe.

Debata - Nowe rozwiązania dla infrastruktury inżynieryjnej w Polsce odbyła 24 lutego br. w Krakowie w ramach organizowanego przez KOW „Lunchu z Kurierem”.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 26.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.