Stołeczne metro poszukuje firmy, która zareklamuje się na mapach i schematach ze stacjami w pociągach. Równolegle może zostać poprawiona ich czytelność. Portal tvnwarszawa.pl już w czerwcu pytał internautów o propozycję zmiany oznakowania w metrze.
Jak na razie Metro zdecydowało, że zmieni mapy w pociągach i na stacjach. Przewoźnik szuka reklamodawcy, który przygotuje nowe naklejki oraz tablice na stacje i umieści na nich swoje logo.
Miesięczny wynajem powierzchni reklamowej to 22 tys. złotych miesięcznie.
Obecnie mapy są schematyczne i więcej na nich informacji na temat sponsora, niż przebiegu linii metra.
Jakiś czas temu portal tvnwarszawa.pl przedstawił kilka propozycji przedstawicielom firmy, którzy tłumaczyli się wtedy, iż na zmianę oznakowania nie ma pieniędzy i obiecywali, że zmieni się ono jeszcze przed Euro 2012.
Prezentowano propozycję oznakowania metra nadesłaną przez internautę Yackoo, który podsunął pomysł umieszczenia na tablicach charakterystycznych punktów turystycznych przy każdej stacji. Pomogło by to głównie turystom błądzącym w warszawskim metrze i narzekającym, że trudno im trafić w najatrakcyjniejsze miejsca stolicy.
Autor: (źródło: aq, ec, TVN Warszawa, 16.07.2009)