baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Maszyniści współpracują z konstruktorami PESA

W lutym br., przy okazji rozstrzygnięcia konkursu „Kabina Marzeń” na propozycje rozwiązań projektowych nowej kabiny lokomotywy z platformy Gama, autorzy najciekawszych prac zostali zaproszeni do siedziby PESA Bydgoszcz, by wraz z przybyłym kierownictwem Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Do właśnie takiego spotkania doszło 7 maja. Do siedziby firmy przyjechali m.in: prezydent ZZM Leszek Miętek, wiceprezydenci – Krzysztof Ciećka i Bogusław Sady oraz zwycięzcy konkursu „Kabina Marzeń” – Arnold Modrzejewski, Marcin Jankowski, Adam Półgrabek i Tomasz Jeżewski. Gospodarzy reprezentowali m.in.: członek Zarządu PESA Bydgoszcz SA, dyrektor produkcji i techniki Zenon Duszyński, zastępca dyrektora marketingu Jerzy Berg, szef projektu dyr. Andrzej Karwasz oraz grupa zaangażowana w budowę Gamy.

Dziękując za zaproszenie do PESA, Leszek Miętek podkreślał, że oto pierwszy raz w Polsce praktycy prowadzący na co dzień lokomotywy zostali poproszeni o opinie i sugestie już na etapie budowy pojazdów. PESA z kolei nie kryje, że ta pierwsza konsultacja przy okazji konstruowania Gamy nie jest ostatnią. Trudno nie brać pod uwagę głosu maszynistów, skoro chodzi o ich przyszłe miejsce pracy. Maszyniści przedstawiali swoje oczekiwania wobec nowego produktu (np. prezydent ZZM zabrał głos nt. błędów w dotychczasowych kabinach), natomiast przedstawiciele PESA konfrontowali te uwagi z obowiązującymi przepisami.

W dyskusji starano się wypracować kompromisowe uzgodnienia, na przykład dotyczące sposobu rozmieszczenia urządzeń i przycisków na pulpicie i w kabinie, bądź rozwiązań przyjętych w części socjalnej. Formułowaniu wniosków sprzyjała praca na funkcjonalnym modelu badawczym kabiny maszynisty, przygotowanym w skali 1:1. Umawiając się na kontynuację współpracy, obie strony zgodziły się, że jeśli poszczególne propozycje maszynistów będą zgodne z przepisami UIC, to PESA postara się z nich skorzystać.


Autor: (źródło: PESA, 11.05.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.