W stolicy można skorzystać z wiedzy pracowników Mennicy Polskiej, i dowiedzieć się jak korzystać z nowych biletomatów, czyli jak np. naładować kartę miejską, albo kupić jednorazowy bilet. Nauczanie będzie bezpłatne, co ma zachęcić warszawiaków do korzystania z biletomatów.
Na stacji metra Świętokrzyska pracownicy Centrum Obsługi Klienta Mennicy Polskiej będą czekać na wszystkie osoby, które zechcą skorzystać ze szkolenia. Centrum otwarte jest od poniedziałku do niedzieli. - Zapraszamy serdecznie wszystkich, którzy chcieliby skorzystać z naszej pomocy - informuje dyrektor sprzedaży w Mennicy Polskiej Michał Czmielewski. Działanie nastawione jest jednak głównie na seniorów, tak aby przed i w trakcie podróży mogli sobie radzić sami.
Na jednym ze szkoleń wszyscy radzili sobie wyśmienicie. Najpilniejszym i najbardziej spostrzegawczym uczniem był chyba senior pan Jerzy Sielawa.
- Trzeba niestety ludzi naszych uczyć - przyznaje Zdzisław Szczeciński, senior z Bielan.
Szkoleniowcy są teraz zdania, że seniorzy z Bielan z automatu....są teraz lepsi od innych pasażerów, nie tylko rówieśników. - Często sobie seniorzy radzą lepiej od młodych ludzi - uważa Mariusz Przybylski, Mennica Polska.
Obsługa automatów dla siedemdziesięciolatków z Bielan okazała się na tyle prosta, że już teraz pomagają pasażerom, wyręczając nawet pracowników Mennicy.
Autor: (źródło: Łukasz Wieczorek, TVN Warszawa, 06.07.2009)