baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Metro pojedzie dalej – równocześnie w obu kierunkach

Mimo, że do zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra pozostało jeszcze dużo czasu, Warszawa już rozpoczęła przygotowania do poprowadzenia podziemnej kolei dalej. Została podjęta decyzja, że II linia będzie zbudowana w całości, a pierwszym etapem będzie przygotowanie do wydłużana linii w tym samym czasie na Wolę i na Targówek. Został ogłoszony konkurs na projekt koncepcyjny stacji odcinka zachodniego i północno-wschodniego – w wariancie 3+3.

Dzięki temu rozpoczęcie prac na kolejnych odcinkach II linii, będzie teoretycznie możliwe bez czekania na oddanie do eksploatacji odcinka centralnego. Warunkiem koniecznym będzie jednak pozyskanie środków unijnych z kolejnej perspektywy finansowej. Oczywiście po uzyskaniu tych środków zostaną ogłoszone kolejne konkursy i przetarg na budowę pozostałych odcinków II linii wraz ze stacją postojową Chrzanów.

Z obu stron linia podziemnej kolei zostanie w pierwszej kolejności wydłużona o trzy stacje.

Na odcinku zachodnim będą to:

  • C8 - pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską
  • C7 - pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ulic: Sokołowskiej i Syreny
  • C6 - pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza


Odcinek północno-wschodni składać się będzie ze stacji:

  • C16 - pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej
  • C17 - w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego
  • C18 - w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Trocką


Na obu końcach wydłużonej II linii powstaną tory odstawcze dla pociągów i komory do zawracania.

Termin składania wniosków o udział w konkursie upływa 15 grudnia. Uczestnicy zakwalifikowani do udziału w konkursie będą mieli 90 dni na złożenie prac. Zadanie zostało podzielone na dwie części. Oddzielnie będzie wybierana najlepsza koncepcja dla odcinka zachodniego i oddzielnie dla północno-wschodniego. Każdy z uczestników będzie mógł złożyć tylko jedną pracę, dotyczącą jednego z tych odcinków.

Prace będą oceniane m.in. pod kątem kosztów, zastosowanych rozwiązań architektonicznych, oddziaływania obiektów metra na środowisko oraz powiązań podziemnej kolei z komunikacją naziemną.

Zwycięzca konkursu w każdej części otrzyma 50 tys. zł nagrody oraz zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na wykonanie projektu budowlanego. Sąd konkursowy przyzna również po cztery wyróżnienia o wartości 25 tys. zł.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 28.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.