baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Międzynarodowe spotkanie operatorów kolejowych

Otwierając Środkowoeuropejskiego Forum Operatorów Kolejowych 2009 Juliusz Engelhardt, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, stwierdził, iż liberalizacja nie doprowadziła do zwiększenia udziału kolei w stosunku do innych gałęzi transportu. Jego zdaniem wejście na rynek nowych operatorów kolejowych, którzy wywarli presję konkurencyjną na „starych” przewoźników nie jest lekarstwem na wszystkie kłopoty kolejnictwa.

Engelhardt poinformował o przyjęciu przez Sejm RP nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym wdrażającej III Pakiet Kolejowy. Dodał, że Rozporządzenie Komisji Europejskiej dotyczące korytarzy transportowych przyjęte 23 kwietnia w I czytaniu przez Parlament Europejski wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Polski. Rozporządzenie zakłada, że w naszym kraju zostaną utworzone dwa korytarze transportowe: Gdynia – Katowice oraz zachodnia granica państwa – Warszawa – Terespol. Docelowo w Europie powinno powstać dziewięć korytarzy transportowych.

Wiceminister mówiąc o barierach w transporcie kolejowym zaznaczył, że w zwiększeniu przewozów kolejowych powinny pomóc działania takie jak uproszczenie procedur granicznych, wspólna kontrola graniczna, przeprowadzanie kontroli w trakcie jazdy pociągu czy wdrażanie nowych technologii informatycznych. - Na popyt na przewozy kolejowe ma wpływ wiele czynników takich jak elastyczność przewoźników czy wprowadzanie przewozów w systemie dom-dom. Nie podzielam opinii, że przyczyną spadku przewozów kolejowych są zbyt wysokie stawki dostępu do infrastruktury – powiedział wiceminister.

Natomiast Wojciech Balczun, Prezes Zarządu PKP Cargo, podczas seminarium, przybliżył najistotniejsze działania związane z restrukturyzacją spółki. Historycznym wydarzeniem uznał realokację części taboru do spółek Grupy PKP. Jak stwierdził, spółka będzie zmierzała w stronę rozwoju własnego zaplecza do napraw taboru kolejowego. Jednocześnie PKP Cargo będzie aktywnie wchodziła w takie obszary działalności, jak kompleksowa obsługa bocznic kolejowych, zwłaszcza przy kopalniach i elektrowniach.

Środkowoeuropejskie Forum Operatorów Kolejowych pod hasłem „Efektywność działań a konsolidacja na rynku w dobie kryzysu” zostało zorganizowane 23 czerwca br. w Warszawie przez Railway Market Forum.


Autor: (źródło: Ministerstwo Infrastruktury, 23.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.