baner
baner
baner
Fundacja Pro Kolej

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Międzynarodowy Związek Kolei – UIC popiera projekt budowy kolei dużych prędkości w Polsce

W dniach 14 - 15 listopada br. odbyły się: posiedzenie Komitetu Naukowego Światowego Kongresu Kolei Dużych Prędkości zaplanowanego na 2012 r. w Filadelfii (USA) oraz plenarne posiedzenie Komitetu Kolei Dużych Prędkości UIC. Obecni na spotkaniach przedstawiciele UIC i firm kolejowych z całego świata pozytywnie oceniają program budowy Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

- Powstanie Kolei Dużych Prędkości jest nie tylko potrzebne w wewnętrznym układzie transportowym Polski, ale wręcz niezbędne dla spójności transportowej Europy – powiedział Ignacio Barrón dyrektor ds. Kolei Dużych Prędkości UIC.

- Organizacja tego spotkania w Polsce jest wyrazem uznania i poparcia dla realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projektu – dodał Michel Lebeuf z Kolei Francuskich (SNCF).

- Przygotowując nasz projekt, bierzemy pod uwagę sprawdzone rozwiązania zagraniczne oparte na wieloletnim doświadczeniu w budowie i eksploatacji Kolei Dużych Prędkości w Europie i na świecie. Adaptacja tych rozwiązań w warunkach polskich da silny impuls do rozwoju technicznego i ekonomicznego rodzimej branży kolejowej, przyczyniając się znacząco do podniesienia kwalifikacji zawodowych kadry naukowo - technicznej i menedżerskiej - stwierdził Marek Pawlik wiceprezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Podsumowaniem trzydniowego spotkania było seminarium zatytułowane „Koleje dużych prędkości – szansą dla Polski i Europy Centralnej" zorganizowane 16 listopada. W trakcie trzech sesji tematycznych poświęconych rozwojowi systemów KDP na świecie, intermodalności i przewozom KDP oraz technologiom planowanym dla KDP w Polsce, dyskutowali praktycy i naukowcy z całego świata. Swoje doświadczenia zaprezentowali przedstawiciele Japonii, Francji, Hiszpanii, Włoch i Niemiec, czyli krajów, w których od lat funkcjonują rozwinięte koleje high speed.

W części panelu technicznego PKP Intercity przedstawiła przygotowania spółki do planowanego od przyszłego roku wdrożenia jazdy z prędkością 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz aktualny stan realizacji zakupu pociągów zespołowych typu New Pendolino, które od 2014 roku pomiędzy Warszawą a Krakowem i Katowicami będą jeździły do 220 km/h.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A. 16.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.