baner
baner
baner
Kuźnia Ostrów Wielkopolski Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Mija pierwszy miesiąc budowy terminalu w Kutnie

Spółka PCC Intermodal S.A. – inwestor nowoczesnego terminalu przeładunkowego – realizuje plan inwestycyjny, zgodnie z którym jeszcze w grudniu 2010 roku w centralnej Polsce powstanie w pełni funkcjonalny i najnowocześniejszy terminal kontenerowy. Będzie on zdolny obsłużyć ponad 100 tys. kontenerów rocznie.

Z początkiem kwietnia br. PCC Intermodal S.A., po zakończonych w marcu procedurach formalnych, przystąpiła do realizacji projektu budowy terminalu kontenerowego w Kutnie. Wykonawcą generalnym inwestycji jest firma Warbud S.A. Nadzór nad budową sprawuje spółka Tebodin SAP-Projekt Sp. z o.o.

Prace nad budową terminala postępują dynamicznie. Przez pierwsze dwa tygodnie kwietnia na terenie terminala pracowało 50 osób, które wykonywały prace przygotowawcze i porządkowe, służące organizowaniu placu budowy. Teren oczyszczono z gruzu, krzaków, podłączono media zainstalowano kontenery administracji budowy oraz węzeł betoniarski.

Po wykonaniu pierwszych działań umożliwiających realizację dalszych etapów budowy, intensywność prac systematycznie rosła, a z nią liczba osób pracujących przy budowie terminala.

W ramach działań przygotowujących teren do wylania pierwszych elementów betonowych (które zaplanowano na początek maja) zlikwidowano staw gospodarczy, zdjęto nadkład oraz przystąpiono do prac służących stabilizacji grunt.

W kwietniu wykonano również pierwsze, niezbędne prace ziemno-konstrukcyjne związane z budową budynku biurowego oraz zaplecza technicznego terminala.

Równolegle z działaniami wykonywanymi na budowie, prowadzone są prace związane z doborem i kwalifikacją materiałów zbrojenia elementów betonowych podłoża. Jest to niezbędne, aby dobrze przygotować powierzchnię, która ma długofalowo spełniać najwyższe normy wytrzymałości na warunki eksploatacyjne i atmosferyczne.

PCC Intermodal zakupiła już pierwszą z trzech maszyn – reachstacker marki Kalmar (Kalmar DRF 450 65S5X masa własna 76 ton, 2010 r., udźwig 45 ton), która będzie obsługiwała przeładunki kontenerów w Kutnie. Reachstaker jest obecnie testowany przez załogę PCC na terminalu w Krzewiu.

Docelowo na terminalu w Kutnie oprócz maszyn przeładunkowych, nad torami (4x600m) będą zainstalowane dwie suwnice bramowe.

Nowoczesny terminal kontenerowy PCC Intermodal, zlokalizowany w Polsce w Kutnie (woj. Łódzkie, ok. 120 km od Warszawy) będzie pierwszym w pełni funkcjonalnym centrum logistyczno-przeładunkowym zdolnym obsłużyć ładunki napływające i wysyłane z centralnej Polski na wschód, zachód i w relacjach północ-południe. Terminal w Kutnie o powierzchni operacyjnej 80 tys. m kw., będzie zdolny obsłużyć ponad 100 tys. TUE rocznie. Planowany termin oddania inwestycji do użytku to grudzień 2010 roku.

Wpływ terminalu w Kutnie na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

W Polsce nie ma nowoczesnych, dużych w pełni funkcjonalnych terminali przeładunkowych. Istnienie dobrze zorganizowanej infrastruktury punktowej to jeden z warunków koniecznych, mający bezpośredni wpływ na rozwój transportu intermodalnego.

Ideą intermodalu jest wykorzystanie minimum dwóch środków transportu przy przewozie jednostki ładunku. PCC Intermodal wykorzystuje do tego transport kolejowy i samochodowy. Łącząc atuty tych dwóch gałęzi, przygotowujemy optymalne serwisy przewozu ładunków, zarówno w relacjach krajowych jak i międzynarodowych.

Terminal w Kutnie to pierwsze centrum logistyczno-przeładunkowe, które umożliwi szybką i nastawioną na optymalizację kosztów obsługę ładunków napływających do Polski centralnej:

  • z zachodu (Niemcy, Holandia, Wielka Brytania),
  • ze wschodu (Ukraina Białoruś, Rosja)
  • i przez porty morskie, ładunków przewożonych w relacji północ-południe (Skandynawia, Daleki Wschód).
  •  

Doskonała lokalizacja terminalu w pobliżu skrzyżowania głównych szlaków kolejowych linii E20 oraz E65 daje możliwości optymalizacji rozwiązań transportowych, umożliwia świadczenie serwisów na najwyższym poziomie.

W promieniu 150-200 km od Kutna zlokalizowane są m.in. takie miasta jak: Warszawa, Łódź, Poznań, Bydgoszcz, ale i mniejsze jak Płock, Włocławek, Konin, Kalisz i wiele innych, do których w krótkim czasie można zorganizować dostarczenie ładunków bezpośrednio pod drzwi klienta.


Autor: (źródło: PCC Intermodal, 30.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.