baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Miliard na modernizację infrastruktury kolejowej na terenie Trójmiasta

2 marca 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły dwie umowy na modernizację infrastruktury kolejowej na terenie Trójmiasta. To następny etap prac na linii Warszawa – Gdynia.

Kontrakty o łącznej wartości ok. 1,05 mld zł brutto będą wykonywane w ramach dwóch zadań, których celem jest kompleksowa modernizacja infrastruktury kolejowej na około 40 kilometrowym odcinku linii kolejowej między Pruszczem Gdańskim i Gdynią Chylonią oraz budowa lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w Gdańsku. Zakres robót obejmie:

  • modernizację układów torowych wraz z wzmocnieniem podtorza oraz budowę systemu odwodnienia,
  • wyposażenie linii w urządzenia sterowania ruchem kolejowym warstwy podstawowej,
  • ułożenie wzdłuż modernizowanych szlaków kabla światłowodowego wyposażonego w cyfrowe urządzenia teletransmisyjne,
  • modernizację sieci trakcyjnej,
  • roboty w zakresie elektroenergetyki, w tym linie zasilające, oświetlenie, urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów,
  • modernizację istniejących przejazdów kolejowych na szlaku Pruszcz Gdański – Gdańsk Południowy, na stacji Gdańsk Południowy,
  • modernizację obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty, mury oporowe, przejścia podziemne dla pieszych) oraz budowę nowych przejść podziemnych dla pieszych,
  • modernizację peronów wraz z wyposażeniem,
  • przebudowę i adaptację budynków nastawni na stacjach Pruszcz Gdański Gdańsk Południowy, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia Orłowo dla potrzeb nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • budowę nowej nastawni lokalnego centrum sterowania na stacji Gdańsk Główny,
  • budowę ekranów akustycznych.


Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwą, nakładem 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

  • zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
  • zabudowa 100 rozjazdów,
  • modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
  • wykonanie 310 tys. m ³ robót ziemnych,
  • wbudowanie 102 tys. m ³ kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
  • wbudowanie 177 tys. m ³ tłucznia,
  • modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
  • modernizacja 2 mostów kolejowych,
  • modernizacja 6 przepustów,
  • budowa 5 i modernizację 5 przejść poziemnych dla pieszych,
  • modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
  • modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.


Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej między Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

  • zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
  • zabudowa 75 szt. rozjazdów,
  • modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
  • wykonanie 214 tys. m ³ robót ziemnych,
  • wbudowanie 94 tys. m ³ kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
  • wbudowanie 107 tys. m ³ tłucznia,
  • modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
  • modernizacja 2 mostów kolejowych,
  • modernizacja 13 przepustów,
  • budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
  • modernizację 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
  • modernizacja 1 przejazdu w poziomie szyn,
  • budowa 1 nowej kładki dla pieszych.


Efektem prac będzie:

  • poprawa bezpieczeństwa pasażerów w pociągach oraz użytkowników dróg,
  • minimalizacja ryzyka zanieczyszczenia wód oraz ograniczenie hałasu i drgań,
  • udogodnienia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, poprzez wyposażenie stacji i przystanków osobowych w pochylnie i windy,
  • przystosowanie linii do kursowania taboru z prędkością 160 – 200 km/h,
  • poprawa przepustowości oraz jakości połączeń,
  • skrócenie czasu przejazdu na modernizowanym odcinku.


Kontrakty zostaną zrealizowane przez konsorcjum firm Torpol sp. z o.o., Feroco S.A., ZRK DOM Poznań sp. z o.o. oraz PUT INTERCOR z Zawiercia. Liderem kontraktu LCS Gdańsk jest spółka TORPOL, zaś LCS Gdynia FEROCO.

Termin realizacji przedsięwzięcia jest planowany w okresie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Zadanie jest realizowane w ramach projektu nr 7.1-1.2 „Modernizacja linii kolejowej E 65/ C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Gdańsk, LCS Gdynia”.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 03.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.