baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ministerstwo Infrastruktury czeka kolejarski protest

We wtorek biuro prasowe śląsko-dąbrowskiej "Solidarności" podało informację o zaplanowanej manifestacji. W południe kolejarze mają wyruszyć spod Pałacu Kultury i Nauki, i przejść przed gmach Ministerstwa Infrastruktury.

Stoczniowcy także mają się przyłączyć do protestu. Są oni z kolei zaniepokojeni oceną wystawioną przez UE dla planu restrukturyzacyjnego Stoczni Gdańskiej. Komitet protestacyjny stoczni już powstał.

Najważniejszą sprawą i postulatem dla kolejarzy będzie obrona miejsc pracy na kolei, jej pełne oddłużenie i wzmocnienie. Kontrolę nad kolejowymi spółkami, jak uważają związkowcy, powinien zachować Skarb Państwa, a środki z ewentualnej częściowej prywatyzacji powinny służyć dokapitalizowaniu kolei.

- Sytuacja jest naprawdę bardzo poważna. – stwierdził Henryk Grymel, szef Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność". Jak mówi, na kolei i w spółkach prowadzących działalność na potrzeby tej branży, m.in. w zakładach naprawczych taboru kolejowego, pracę może stracić ponad 30 tys. osób.

Centrale związkowe są zdania, że obecny czas to właśnie czas rozstrzygnięć. Że teraz zapadną decyzje o przetrwaniu lub rozpadzie spółek grupy PKP. Jak twierdzą, obecny kryzys sprawia, że wszelkie zaniedbania, jakie w przeszłości powstały w PKP, dziś zagrażają przyszłości kolei. Stąd też ich apel do pracowników o podjęcie "walki o przetrwanie".

Strona społeczna uważa, iż rząd nie przeprowadza konstruktywnych działań mogących pomóc w ratowaniu polskich kolei i miejsc pracy. Związkowcy w liście do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka żądają zaprzestania planów prywatyzacji spółek grupy PKP bez zapewnienia większościowego udziału Skarbu Państwa i przeznaczenia całości środków z prywatyzacji na dokapitalizowanie prywatyzowanych spółek.

Spółka PKP SA powinna też, zdaniem związkowców, być całkowicie oddłużona. Uregulowania, ich zdaniem, wymagają także kwestie podatkowe w operacjach finansowych między spółkami grupy i w stosunku do Skarbu Państwa.


Autor: (źródło: PAP, 28.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.