baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

M&M Polska: Rok 2011 zapowiada się dobrze

„Rosnąca dysproporcja pomiędzy liczbą spedytorów a dostępnością przewoźników zagrożeniem roku 2011” – uważa Wojciech Niemotko, Dyrektor Zarządzający M&M Polska Sp. z o.o., która zajmuje się spedycją drogową oraz kolejową ze szczególnym wskazaniem na przewozy drobnicowe i całopojazdowe.

Rok 2010 – branża TSL na przymusowym urlopie

Rok 2010 był dla gospodarki europejskiej czasem rekonwalescencji po burzliwym kryzysie. Poszczególne sektory rynku, w tym również branża TSL dążyły przede wszystkim do osiągnięcia stabilizacji biznesowej. Rok 2011 zapowiada się pod tym względem znacznie lepiej. Prognozy Narodowego Banku Polskiego na 2011 rok zakładają wzrost importu i eksportu o około 10 proc. r/r. Jest to wielka szansa dla całego rynku, a zwłaszcza operatorów logistycznych dostosowujących ofertę do zmieniających się realiów branży. Wzrost w segmencie spedycji drobnicowej może osiągnąć nawet do 50%. Przewidujemy, że pozytywna tendencja powinna również przełożyć się na przewozy całopojazdowe, choć w tym obszarze wzrost nie będzie aż tak znaczący.

Wzrosną ceny usług

W roku 2011 spedytorzy wciąż będą zmuszeni mierzyć się z konsekwencjami globalnego kryzysu. Zniknięcie z polskiego rynku wielu firm transportowych, pokazuje jak dotkliwy dla tego sektora gospodarki był rok 2009. Spadek wartości przewozów, wysokie koszty stałe czy ograniczenie popytu, stały się bezpośrednią przyczyną bankructw i wzrostu upadłości na rynku transportowym. Taka sytuacja generuje przyszłe zagrożenia. Jednym z nich jest głęboka dysproporcja pomiędzy liczbą spedytorów a dostępnością przewoźników. Ponadto wzrastający wolumen transportu z jednej strony oznacza odbudowujący się rynek, z drugiej strony deficyt floty samochodów ciężarowych może zwiększyć koszty zewnętrzne. W tej sytuacji niezbędne jest odpowiednie zarządzanie przestrzenią transportową w taki sposób, aby ostatecznie koszty nie obciążyły wyłącznie klientów.

Restrukturyzacja w M&M Polska

Rok 2010 był z pewnością trudny dla całej branży. W M&M Polska wykorzystaliśmy ten czas na przeprowadzenie restrukturyzacji naszej działalności. Przebudowaliśmy portfel naszych usług tak, aby były one jak najbardziej dostosowane potrzeb naszych klientów i odpowiadały wyzwaniom nadchodzącego okresu. Jesteśmy w stanie zaoferować gamę produktów, od rozwiązań segmentu Premium, z gwarantowanym czasem dostaw w całej Europie i pakietem usług dodanych dla najbardziej wymagających, po propozycję rozwiązań atrakcyjnych kosztowo z zachowaniem wysokich standardów i rzetelnej obsługi. Realizując program zarządzania przestrzenią transportową, wykorzystujemy w nim doświadczenie ponad 20 lat obecności na polskim rynku, standardy międzynarodowego Holdingu M&M, a także opinie i wiedzę naszych Klientów oraz partnerów biznesowych takich jak Online Systemlogistik, czy System Plus.

W segmencie całopojazdowym zamierzamy konsekwentnie budować relacje z naszymi kooperantami, dążąc do modelu świadczenia usług opartego o wykorzystanie stałej floty przewoźników kontraktowych.

W Nowym Roku możemy powiedzieć, że jesteśmy przygotowani do wspierania celów biznesowych naszych Klientów, na wymaganym przez nich, najwyższym poziomie.


Autor: (źródło: M&M Polska, 11.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.