baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

M&M Polska: Rok 2011 zapowiada się dobrze

„Rosnąca dysproporcja pomiędzy liczbą spedytorów a dostępnością przewoźników zagrożeniem roku 2011” – uważa Wojciech Niemotko, Dyrektor Zarządzający M&M Polska Sp. z o.o., która zajmuje się spedycją drogową oraz kolejową ze szczególnym wskazaniem na przewozy drobnicowe i całopojazdowe.

Rok 2010 – branża TSL na przymusowym urlopie

Rok 2010 był dla gospodarki europejskiej czasem rekonwalescencji po burzliwym kryzysie. Poszczególne sektory rynku, w tym również branża TSL dążyły przede wszystkim do osiągnięcia stabilizacji biznesowej. Rok 2011 zapowiada się pod tym względem znacznie lepiej. Prognozy Narodowego Banku Polskiego na 2011 rok zakładają wzrost importu i eksportu o około 10 proc. r/r. Jest to wielka szansa dla całego rynku, a zwłaszcza operatorów logistycznych dostosowujących ofertę do zmieniających się realiów branży. Wzrost w segmencie spedycji drobnicowej może osiągnąć nawet do 50%. Przewidujemy, że pozytywna tendencja powinna również przełożyć się na przewozy całopojazdowe, choć w tym obszarze wzrost nie będzie aż tak znaczący.

Wzrosną ceny usług

W roku 2011 spedytorzy wciąż będą zmuszeni mierzyć się z konsekwencjami globalnego kryzysu. Zniknięcie z polskiego rynku wielu firm transportowych, pokazuje jak dotkliwy dla tego sektora gospodarki był rok 2009. Spadek wartości przewozów, wysokie koszty stałe czy ograniczenie popytu, stały się bezpośrednią przyczyną bankructw i wzrostu upadłości na rynku transportowym. Taka sytuacja generuje przyszłe zagrożenia. Jednym z nich jest głęboka dysproporcja pomiędzy liczbą spedytorów a dostępnością przewoźników. Ponadto wzrastający wolumen transportu z jednej strony oznacza odbudowujący się rynek, z drugiej strony deficyt floty samochodów ciężarowych może zwiększyć koszty zewnętrzne. W tej sytuacji niezbędne jest odpowiednie zarządzanie przestrzenią transportową w taki sposób, aby ostatecznie koszty nie obciążyły wyłącznie klientów.

Restrukturyzacja w M&M Polska

Rok 2010 był z pewnością trudny dla całej branży. W M&M Polska wykorzystaliśmy ten czas na przeprowadzenie restrukturyzacji naszej działalności. Przebudowaliśmy portfel naszych usług tak, aby były one jak najbardziej dostosowane potrzeb naszych klientów i odpowiadały wyzwaniom nadchodzącego okresu. Jesteśmy w stanie zaoferować gamę produktów, od rozwiązań segmentu Premium, z gwarantowanym czasem dostaw w całej Europie i pakietem usług dodanych dla najbardziej wymagających, po propozycję rozwiązań atrakcyjnych kosztowo z zachowaniem wysokich standardów i rzetelnej obsługi. Realizując program zarządzania przestrzenią transportową, wykorzystujemy w nim doświadczenie ponad 20 lat obecności na polskim rynku, standardy międzynarodowego Holdingu M&M, a także opinie i wiedzę naszych Klientów oraz partnerów biznesowych takich jak Online Systemlogistik, czy System Plus.

W segmencie całopojazdowym zamierzamy konsekwentnie budować relacje z naszymi kooperantami, dążąc do modelu świadczenia usług opartego o wykorzystanie stałej floty przewoźników kontraktowych.

W Nowym Roku możemy powiedzieć, że jesteśmy przygotowani do wspierania celów biznesowych naszych Klientów, na wymaganym przez nich, najwyższym poziomie.


Autor: (źródło: M&M Polska, 11.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.