baner
baner
baner
Vossloh Skamo sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Katowicach otworzyły oferty na przygotowanie: „Studium Wykonalności modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego”.

Wartość zamówienia została określona na kwotę brutto 7 822 800,00 EUR, 6 360 000,00 EUR netto.

Oferty na realizację tego zadania złożyło 13 wykonawców:

1. Oferta nr 1:
Scott Wilson Spółka z .o.o. Warszawa.
oferowana cena: 4 059 000,00 EUR brutto

2. Oferta nr 2:
Ardanuy Ingenieria S.A., Hiszpania,
Intercsa Inarsa, S.A., Hiszpania.
oferowana cena : 4 452 000,00 EUR netto

3. Oferta nr 3:
ARCADIS Spółka z o.o., Warszawa,
oferowana cena : 3 023 629,16 EUR brutto

4. Oferta nr 4:
KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Spółka z o.o., Warszawa,
KV Consultores de ingenieria proyectos y obras, S.L., Hiszpania.
oferowana cena : 1 377 230,02 EUR brutto

5. Oferta nr 5:
SUDOP Polska Spółka z o.o. (Lider), Warszawa,
SUDOP Praha a.s. (Partner), Republika Czeska.
oferowana cena : 4 305 000,00 EUR brutto

6. Oferta nr 6:
EGIS Poland Spółka z o.o., Warszawa,
HALCROW Group Limited Company, Wielka Brytania.
oferowana cena : 2 339 138,37 EUR brutto

7. Oferta nr 7:
EPRD Biuro Polityki Gospodarczej i Rozwoju Gospodarczego Spółka z o.o., Kielce.
oferowana cena : 5 877 777,00 EUR brutto

8. Oferta nr 8:
DB International GmbH, Spółka z o.o. Oddział w Polsce, Warszawa.
Schuessler-Plan Inżynierzy Spółka z o.o., Warszawa.
oferowana cena : 2 718 300,00 EUR brutto

9. Oferta nr 9:
Mott MacDonald Polska Spółka z o.o., Warszawa,
Mott MacDonald Limited, Wielka Brytania.
oferowana cena : 2 257 050,00 EUR brutto

10. Oferta nr 10:
Przedsiębiorstwo Projektowania, Realizacji i Wdrożeń „BPK Katowice” Spółka z o.o., Katowice,
MOVARES Polska Spółka z o.o., Warszawa,
TRAKT Spółka z o.o. Sp. k, Katowice.
oferowana cena : 3 836 301,12 EUR brutto

11. Oferta nr 11:
SENER Spółka z o.o., Warszawa,
SENER Ingenieria y Sistemas, Hiszpania.
oferowana cena : 2 299 362,00 EUR brutto

12. Oferta nr 12:
POYRY Infra Spółka z o .o., Kraków.
oferowana cena : 1 525 200,00 EUR brutto

13. Oferta nr 13:
SYSTRA S.A., Francja,
BF Spółka z o.o., ul. J. H. Dąbrowskiego 461, 60-451 Poznań.
oferowana cena : 5 018 118,33 EUR brutto.

Modernizacja linii kolejowych Katowickiego Węzła Kolejowego powinna spełniać następujące cele główne Projektu:

  • dostosowanie infrastruktury kolejowej do potrzeb przewozowych w zakresie przewozu osób i towarów, poprzez separacje ruchu dalekobieżnego (międzyregionalnego) od ruchu aglomeracyjnego, oraz separację ruchu towarowego od pasażerskiego, na liniach najbardziej obciążonych ruchem kolejowym, w celach poprawy funkcjonalności stacji i przystanków oraz zwiększenia prędkości i płynności ruchu pociągów,
  • eliminację wąskich gardeł na obszarze Katowickiego Węzła Kolejowego,
  • stworzenie możliwości integracji podsystemów pasażerskiego transportu kolejowego, lotniczego oraz miejskiego na zdefiniowanym obszarze,
  • stworzenie możliwości integracji podsystemów towarowego transportu kolejowego, lotniczego oraz drogowego na zdefiniowanym obszarze,
  • poprawę jakości usług kolejowych,
  • poprawę efektywności wykorzystania linii kolejowych zbiegających się w Katowickim Węźle Kolejowym po zakończeniu realizacji projektu,
  • ochronę środowiska naturalnego na obszarze Katowickiego Węzła Kolejowego oraz eliminację barier architektonicznych dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się,
  • stymulację rozwoju gospodarczego na poziomie krajowym i regionalnym poprzez wzrost dostępności komunikacyjnej. 


Wykonawca w ramach opracowywania Studium Wykonalności zobowiązany jest przeanalizować i dopracować cele główne i efekty przyszłej modernizacji Katowickiego Węzła Kolejowego oraz uwzględnić: 

  • przygotowanie infrastruktury technicznej linii do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich i towarowych, m.in. poprzez dostosowanie układów torowych stacji i posterunków ruchu na linii, z uwzględnieniem analizy ich obecnych i przyszłych funkcji oraz wpływu ruchu pociągów z linii odgałęziających się i krzyżujących na stacjach i posterunkach odgałęźnych,
  • spełnienie wymagań określonych w Dyrektywie 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie wraz z rozporządzeniami i decyzjami KE albo Dyrektywie 2004/50/WE o interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, a w szczególności technicznych specyfikacji dla interoperacyjności podsystemów: utrzymanie, sterowanie, infrastruktura, energia, ruch i tabor wydanych na podstawie ww. dyrektyw,
  • zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem kolejowym w Katowickim Węźle Kolejowym, 
    zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pociągów przez zabudowę urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT),
  • poprawę jakości przewozów i wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowych poprzez umożliwienie po zakończeniu zadania realizowania oferty przewozowej z użyciem nowoczesnych lokomotyw elektrycznych nowej generacji o mocy 6 MW,
  • zwiększenie efektywności systemów zasilania i sieci trakcyjnej,
  • zwiększenie bezpieczeństwa oraz zmniejszenie ilości skrzyżowań linii kolejowej z drogami kołowymi poprzez budowę skrzyżowań dwupoziomowych, w szczególności na liniach o V>160 km/h,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych w wyniku wyposażenia ich w nowoczesne urządzenia zabezpieczenia ruchu,
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko w czasie prowadzonych robót budowlanych i w czasie eksploatacji zmodernizowanych linii kolejowych,
  • zmniejszenie zagrożenia oddziaływania przewozu ładunków niebezpiecznych na środowisko,
  • uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów przez:
  • zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność),
  • zwiększenie komfortu podróży,
  • zwiększenie komfortu obsługi pasażerów,
  • skrócenie czasu podróży,
  • zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków z zabudową wizyjnego monitoringu ważniejszych obiektów oraz przejść podziemnych na stacjach i przystankach osobowych,
  • eliminację barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych,
  • dostosowanie obiektów obsługi podróżnych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się /m. innymi: eliminacja barier architektonicznych, zintegrowany system informacji, udogodnienia dla osób słabowidzących i niewidomych/,
  • dostosowanie peronów do obecnego i przyszłego taboru pasażerskiego zgodnie z obowiązującymi TSI.
  • zastosowanie jednolitej formy architektonicznej peronów.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 13.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.