baner
baner
baner
PLASTWIL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.j.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii E 59 we Wrocławiu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmieniają linię kolejową E 59 na terenie Wrocławia. Podróżni zyskają lepszy standard peronów, nowe wiadukty kolejowe poprawią komunikację w mieście. Pociągi pojadą szybciej.

We Wrocławiu modernizacja obejmuje ponad 13 km linii kolejowej, 9 wiaduktów, prawie 500-metrow most na Odrze. Zmieni się standard przystanku Wrocław Mikołajów i stacji Wrocław Popowice. Powstanie nowy przystanek kolejowy Wrocław Osobowice Cmentarz.

Wrocław Mikołajów i Wrocław Popowice zyskają nowe perony. Obiekty wyposażone będą w wiaty z siedzeniami, nowe oświetlenie i system informacji wizualnej i dźwiękowej. Podróż ułatwi elektroniczny system informacji dla podróżnych. Zapewniony będzie dogodny dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Zmodernizowane perony będą miały wygodne dojście do odnowionego dworca PKP Wrocław Mikołajów.

Obiekty inżynieryjne będą dostosowane do nowych potrzeb kolei i miasta. Inwestycja obejmuje budowę lub modernizację wiaduktów m.in. nad ulicami: Grabiszyńską, Robotniczą, Strzegomską, Legnicką, Starograniczną. Wspólnie z miastem Wrocław realizowany jest wiadukt nad ulicą Starogroblową. Wąski obecnie obiekt zmieni się w szeroki i nowoczesny. Pod nim powstanie nowa szeroka ulica. Jesienią rozpoczną się też prace przy moście nad Odrą.

Modernizacja linii E 59 obejmuje tory i podtorze, sieć trakcyjną oraz system sterowania ruchem kolejowym i system łączności. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i montaż urządzeń sygnalizacji przejazdowej zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Ochrona środowiska naturalnego wokół modernizowanej linii to m.in. ekrany akustyczne, ustawione w miejscach wyznaczonych na podstawie badan hałasu, przejścia dla zwierząt dużych i małych oraz separatory zanieczyszczeń.

Obecnie trwają prace na szlaku Wrocław Osobowice – Wrocław Popowice – Wrocław Mikołajów oraz między Pęgowem a stacją Wrocław Osobowice. Na przystanku Wrocław Mikołajów demontowany jest peron i tor. Rozpoczęły się prace ziemne. Wygrodzone i zabezpieczone jest przejście dla podróżnych.

Szeroki zakres prac modernizacyjnych przy obiektach inżynieryjnych i linii kolejowej, szczególnie na terenie miasta, łączy się ze zmianami w organizacji ruchu drogowego i komunikacji na peronach. Wykonawcy zapewnią właściwe oznakowanie objazdów i przejść dla pieszych.

Po modernizacji linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 min.

Wykonawcą robót jest Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o. o., PKP Energetyka S.A., Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o..
Za urządzenia sterowania ruchem kolejowym odpowiada Konsorcjum firm: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o., Krakowskie Zakłady Automatyki S.A., Roman Sabat Biuro Wdrożeniowo-Projektowe SABEL.

Całkowity koszt projektu to 1 522 135 001 PLN.

Realizacja przewidziana jest do końca II kwartału 2014 roku.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Linia E 59 to międzynarodowy ciąg transportowy z Malmö – Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. Najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Objęta jest „Umową Europejską o Głównych Międzynarodowych Liniach Kolejowych” (AGC), stanowi fragment Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN). W Polsce łączy Szczecin, Poznań, Wrocław, Międzylesie.

Linia kolejowa E 59 na odcinku Wrocław - Poznań jest linią dwutorową, zelektryfikowaną, o długości 162 km. Prowadzony jest na niej ruch pasażerski i towarowy. Modernizowany odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego ma długość 58 km.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 30.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.