baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej Biadoliny - Tarnów

W środę, 10 listopada w Sali Lustrzanej w Tarnowie odbyło się spotkanie finalizujące projekt i wykonanie robót budowlanych na odcinku linii kolejowej Biadoliny – Tarnów, będącej kolejnym etapem trasy Kraków – Medyka – granica państwa. Wśród zaproszonych gości uroczystości podpisania umowy był wicemarszałek Roman Ciepiela.

- Z perspektywy regionu szybkie połączenie ze Śląskiem i Podkarpaciem daje dla Małopolski nową perspektywę rozwoju - powiedział wicemarszałek Ciepiela w swoim wystąpieniu. Życzył sprawnej realizacji kontraktu, tak abyśmy mogli w pełni korzystać z zewnętrznych udogodnień.

Podczas spotkania przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna oraz wykonawca podpisali umowę  na dofinansowanie projektu „Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Biadoliny – Tarnów”. Przebudowa odcinka z Biadolin do Tarnowa jest częścią większej inwestycji: Modernizacji linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów, etap III w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna długość modernizowanego odcinka od Krakowa  (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wyniesie 138,9 km.

Realizacja projektu przyczyni się do  pobudzenia rozwoju gospodarczego na szczeblu regionalnym i krajowym, do poprawy jakości oferty przewozowej w tym poprawy bezpieczeństwa, zwiększy się efektywność wykorzystania linii kolejowych, poprawi się jakość połączeń między krajami Unii Europejskiej oraz z Ukrainą i Rosją oraz zmniejszy się negatywny wpływ transportu na środowisko naturalne.

W ramach realizacji modernizacji odcinka Biadoliny-Tarnów wyremontowany będzie odcinek 18,9 km. Koszt całkowity projektu wynosi około 623 mln zł. Termin zakończenia inwestycji planuje się na koniec czerwca 2014 roku. W trakcie modernizacji przewiduje się wykonanie remontu układu torowego, przebudowę układów torowych na 3 stacjach (Bogumiłowice, Tarnów Mościce, Tarnów), przebudowę 9 wiaduktów kolejowych i 1 drogowy, 9 mostów oraz 16 przepustów, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej w torach stacyjnych i szlakowych, zawarcie umowy przyłączeniowej na zapewnienie zasilania oraz budowę ekranów akustycznych. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum złożone z: OHL ŽS, a.s. Brno, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A. Swietelsky Baugesellschaft m.b.H., Lin ZUE S.A. Kraków.

W ramach kontraktu na terenie gminy Tarnów zaplanowano budowę lub przebudowę 8 wiaduktów kolejowych (w ciągu ulic: Podgórskiej, Czerwonych Klonów, Warsztatowej, Krakowskiej, Wita Stwosza, Tuchowskiej,  Dąbrowskiego i Gumniskiej). Wybudowany zostanie także 1 wiadukt drogowy przy ulicy Zbylitowskiej. Budowa kolejnych planowana jest w ramach następnego modernizowanego odcinka. W Tarnowie zlokalizowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) umożliwiające zdalne sterowanie ruchem na odcinku pomiędzy Podłężem a Czarną Tarnowską tj. na długości około 80 km linii. W wyniku modernizacji linii E30 (podniesienie prędkości podróżnej do 160 km/h) wyraźnie skróci się czas przejazdu: do Krakowa - z 1h 10 min. do 37 min. Natomiast do Rzeszowa - z 1h 16 min. do 38 min. Czas podróży na odcinku Kraków-Rzeszów skróci się o 71 minut (do 1h 15 min.).


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 10.1.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.