baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej Biadoliny - Tarnów

W środę, 10 listopada w Sali Lustrzanej w Tarnowie odbyło się spotkanie finalizujące projekt i wykonanie robót budowlanych na odcinku linii kolejowej Biadoliny – Tarnów, będącej kolejnym etapem trasy Kraków – Medyka – granica państwa. Wśród zaproszonych gości uroczystości podpisania umowy był wicemarszałek Roman Ciepiela.

- Z perspektywy regionu szybkie połączenie ze Śląskiem i Podkarpaciem daje dla Małopolski nową perspektywę rozwoju - powiedział wicemarszałek Ciepiela w swoim wystąpieniu. Życzył sprawnej realizacji kontraktu, tak abyśmy mogli w pełni korzystać z zewnętrznych udogodnień.

Podczas spotkania przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna oraz wykonawca podpisali umowę  na dofinansowanie projektu „Modernizacja linii kolejowej E30 na odcinku Biadoliny – Tarnów”. Przebudowa odcinka z Biadolin do Tarnowa jest częścią większej inwestycji: Modernizacji linii kolejowej E30/C-E 30 na odcinku Kraków – Rzeszów, etap III w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna długość modernizowanego odcinka od Krakowa  (Podłęża) do Rzeszowa Zachodniego wyniesie 138,9 km.

Realizacja projektu przyczyni się do  pobudzenia rozwoju gospodarczego na szczeblu regionalnym i krajowym, do poprawy jakości oferty przewozowej w tym poprawy bezpieczeństwa, zwiększy się efektywność wykorzystania linii kolejowych, poprawi się jakość połączeń między krajami Unii Europejskiej oraz z Ukrainą i Rosją oraz zmniejszy się negatywny wpływ transportu na środowisko naturalne.

W ramach realizacji modernizacji odcinka Biadoliny-Tarnów wyremontowany będzie odcinek 18,9 km. Koszt całkowity projektu wynosi około 623 mln zł. Termin zakończenia inwestycji planuje się na koniec czerwca 2014 roku. W trakcie modernizacji przewiduje się wykonanie remontu układu torowego, przebudowę układów torowych na 3 stacjach (Bogumiłowice, Tarnów Mościce, Tarnów), przebudowę 9 wiaduktów kolejowych i 1 drogowy, 9 mostów oraz 16 przepustów, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej w torach stacyjnych i szlakowych, zawarcie umowy przyłączeniowej na zapewnienie zasilania oraz budowę ekranów akustycznych. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum złożone z: OHL ŽS, a.s. Brno, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A. Swietelsky Baugesellschaft m.b.H., Lin ZUE S.A. Kraków.

W ramach kontraktu na terenie gminy Tarnów zaplanowano budowę lub przebudowę 8 wiaduktów kolejowych (w ciągu ulic: Podgórskiej, Czerwonych Klonów, Warsztatowej, Krakowskiej, Wita Stwosza, Tuchowskiej,  Dąbrowskiego i Gumniskiej). Wybudowany zostanie także 1 wiadukt drogowy przy ulicy Zbylitowskiej. Budowa kolejnych planowana jest w ramach następnego modernizowanego odcinka. W Tarnowie zlokalizowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) umożliwiające zdalne sterowanie ruchem na odcinku pomiędzy Podłężem a Czarną Tarnowską tj. na długości około 80 km linii. W wyniku modernizacji linii E30 (podniesienie prędkości podróżnej do 160 km/h) wyraźnie skróci się czas przejazdu: do Krakowa - z 1h 10 min. do 37 min. Natomiast do Rzeszowa - z 1h 16 min. do 38 min. Czas podróży na odcinku Kraków-Rzeszów skróci się o 71 minut (do 1h 15 min.).


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 10.1.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.