baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej C-E 59 Międzylesie – Wrocław – Kostrzyn – Szczecin

W ramach trwającego obecnie pierwszego etapu projektu dobiega końca wykonanie dokumentacji przedprojektowej obejmującej m.in.: wykonanie dwóch studiów wykonalności wraz z analizą środowiskową, opracowanie Opisu Przedmiotu Zamówienia będącego elementem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz dokumentacji przetargowej dla dokonania wyboru Wykonawców dokumentacji projektowej i sporządzenie Wniosków o dofinansowanie dokumentacji projektowej ze środków Unii Europejskiej. Koszt całkowity tej części projektu wyniesie 3 216 000 euro. Decyzją Komisji Europejskiej z dnia 20 grudnia 2006 roku, etap ten będzie w 85% sfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Funduszu Spójności), pozostałe 15% zostanie pokryte z budżetu państwa.

Kolejne etapy modernizacji linii kolejowej będą obejmować opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Zakończenie wszystkich etapów modernizacji linii kolejowej C-E 59 zaplanowane jest do końca 2020 roku.

Linia C-E 59 jest częścią sieci połączeń transeuropejskich, łączącą kraje skandynawskie i nadbałtyckie, w tym port w Szczecinie z Europą Środkową i Południową.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dążą do zwiększenia wydajności sterowania ruchem kolejowym i bezpieczeństwa użytkowania torowisk. Zmieniona konstrukcja i geometria torowiska pozwoli na utrzymanie większej stabilności i wytrzymałości. Dzięki temu znacznie zwiększy się prędkość pociągów (pociągi osobowe będą osiągać 160 km/h, a pociągi towarowe – 120 km/h), co wydatnie skróci czas podróży na całej trasie oraz umożliwi kursowanie pociągów o długości nawet do 750 m.

Prace modernizacyjne nie obejmą tylko samych torowisk, ale także powiązaną z nimi infrastrukturę, tj. remonty stacji, wiaduktów drogowych i kolejowych, tuneli oraz montaż specjalistycznych elektronicznych  urządzeń  sterowania  ruchem  kolejowym.  Zmniejszy się

także ilość przejazdów tradycyjnych ze szlabanami, na rzecz bezpieczniejszych przejazdów dwupoziomowych. Pozostałe przejazdy zostaną wyposażone w „nadzór wizualny” i nowoczesną sygnalizację. Perony zostaną przebudowane w taki sposób, aby wyeliminować wszelkie niedogodności architektoniczne związane z przemieszczaniem osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Ogromną korzyścią ekologiczną będzie zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Wiąże się to z redukcją emisji zanieczyszczeń do powietrza i wód, ograniczeniem hałasu poprzez wykorzystanie ekranów dźwiękochłonnych oraz zmniejszeniem śmiertelności zwierząt. Na całej długości trasy zostaną zastosowane specjalne siatki ochronne oraz inne rozwiązania umożliwiające zwierzynie bezpieczne przekraczanie torów kolejowych, np. poprzez odrębne tunele. Równocześnie linia kolejowa zostanie dostosowana do sąsiadujących obszarów związanych z programem Natura 2000, tak aby kursowanie pociągów według nowych standardów nie zakłócało życia obszarów chronionych.

(fot. - PKP PLK S.A.)


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 22.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.