baner
baner
baner
PIOMAR Środowiska dla elektroniki

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Białystok krótsza o 10 miesięcy

Przywrócenie dobrej jakości połączeń w jak najkrótszym terminie i minimalne utrudnienia dla pasażerów. To plan PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na czas modernizacji linii Warszawa – Białystok. Zarządca infrastruktury, w celu przyśpieszenia prac, zawiesi ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz – Sadowne.

Zamknięcie linii pozwoli skrócić czas potrzebny na przeprowadzenie inwestycji o 10 miesięcy. Zarządca infrastruktury przeprowadził konsultacje z przewoźnikami, władzami województwa mazowieckiego i podlaskiego oraz z przedstawicielami samorządu. Nadrzędnym celem wybranego wariantu prowadzenia modernizacji jest jak najszybsze zakończenie prac. Dzięki temu trasę Warszawa – Białystok będzie można pokonać pociągiem w 2,5 godziny. Dwutorowe zamknięcie pozwoli na zakończenie zasadniczych dla projektu prac do końca 2015 roku.


Autobusem w czasie modernizacji

Przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową, która obejmie połączenia dalekobieżne i regionalne. PKP Intercity zaplanowało wzmocnienie już istniejących połączeń autobusowych z Warszawy do Białegostoku kursami, które zatrzymają się na przystankach pośrednich. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracuje również nad organizacją ruchu pociągów i autobusów zastępczych Kolei Mazowieckich. Wzdłuż linii kolejowej z zawieszonym ruchem pociągów, między Tłuszczem a Łochowem, ma kursować kilkadziesiąt autobusów ekspresowych, pokonujących trasę bez zatrzymania oraz zatrzymujących się na wszystkich stacjach i przystankach. Wszystkie autobusy zastępcze zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów. Oznacza to, że pasażerowie będą mogli liczyć na przesiadkę do pociągu, którym będą kontynuowali podróż. Zawieszenie ruchu nie wpłynie na regionalne połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w województwie podlaskim.


156 km nowych torów

Modernizacja oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, przyniesie również podwyższenie standardu obsługi pasażerów. Wszystkie perony na przystankach i stacjach na modernizowanym odcinku zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat oraz elementów małej architektury, a także systemu informacji pasażerskiej.

Projekt obejmuje modernizację ponad 66 kilometrów linii kolejowej, a także budowę mostów i wiaduktów, które zastąpią dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe. Po zakończeniu prac, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po zmodernizowanej trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h.

Inwestycja obejmuje m.in.:

  • wymianę i budowę torów o długości 156 km 
  • rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km
  • przebudowę 4 stacji
  • przebudowę 15 przystanków
  • budowę wiaduktów drogowych, wiaduktów kolejowych i przejść pod torami

PLK przygotowuje dokumentację potrzebą do modernizacji kolejnego odcinka trasy - ok. 100 km – od Sadownego do Białegostoku. 


Autor: źródło : PKP PLK

Tagi: pkp plk, linia nr 6

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.