baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Białystok krótsza o 10 miesięcy

Przywrócenie dobrej jakości połączeń w jak najkrótszym terminie i minimalne utrudnienia dla pasażerów. To plan PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na czas modernizacji linii Warszawa – Białystok. Zarządca infrastruktury, w celu przyśpieszenia prac, zawiesi ruch kolejowy na odcinku Tłuszcz – Sadowne.

Zamknięcie linii pozwoli skrócić czas potrzebny na przeprowadzenie inwestycji o 10 miesięcy. Zarządca infrastruktury przeprowadził konsultacje z przewoźnikami, władzami województwa mazowieckiego i podlaskiego oraz z przedstawicielami samorządu. Nadrzędnym celem wybranego wariantu prowadzenia modernizacji jest jak najszybsze zakończenie prac. Dzięki temu trasę Warszawa – Białystok będzie można pokonać pociągiem w 2,5 godziny. Dwutorowe zamknięcie pozwoli na zakończenie zasadniczych dla projektu prac do końca 2015 roku.


Autobusem w czasie modernizacji

Przewoźnicy wprowadzą zastępczą komunikację autobusową, która obejmie połączenia dalekobieżne i regionalne. PKP Intercity zaplanowało wzmocnienie już istniejących połączeń autobusowych z Warszawy do Białegostoku kursami, które zatrzymają się na przystankach pośrednich. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracuje również nad organizacją ruchu pociągów i autobusów zastępczych Kolei Mazowieckich. Wzdłuż linii kolejowej z zawieszonym ruchem pociągów, między Tłuszczem a Łochowem, ma kursować kilkadziesiąt autobusów ekspresowych, pokonujących trasę bez zatrzymania oraz zatrzymujących się na wszystkich stacjach i przystankach. Wszystkie autobusy zastępcze zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów. Oznacza to, że pasażerowie będą mogli liczyć na przesiadkę do pociągu, którym będą kontynuowali podróż. Zawieszenie ruchu nie wpłynie na regionalne połączenia kolejowe Przewozów Regionalnych w województwie podlaskim.


156 km nowych torów

Modernizacja oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, przyniesie również podwyższenie standardu obsługi pasażerów. Wszystkie perony na przystankach i stacjach na modernizowanym odcinku zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat oraz elementów małej architektury, a także systemu informacji pasażerskiej.

Projekt obejmuje modernizację ponad 66 kilometrów linii kolejowej, a także budowę mostów i wiaduktów, które zastąpią dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe. Po zakończeniu prac, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po zmodernizowanej trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h.

Inwestycja obejmuje m.in.:

  • wymianę i budowę torów o długości 156 km 
  • rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km
  • przebudowę 4 stacji
  • przebudowę 15 przystanków
  • budowę wiaduktów drogowych, wiaduktów kolejowych i przejść pod torami

PLK przygotowuje dokumentację potrzebą do modernizacji kolejnego odcinka trasy - ok. 100 km – od Sadownego do Białegostoku. 


Autor: źródło : PKP PLK

Tagi: pkp plk, linia nr 6

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.