baner
baner
baner
Dellner Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej Wolsztyn-Luboń

22 marca 2010 r. w "Małej Sali Konferencyjnej" Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu podpisana została umowa na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 357 Sulechów-Luboń, na terenie województwa wielkopolskiego, mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską, na odcinku Wolsztyn- Luboń.

Wykonawcą rewitalizacji linii jest Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Stargardzie Szczecińskim. Wartość prac, zgodnie z umową-około 82,9 mln zł.

Modernizację finansuje Unia Europejska, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz Fundusz Kolejowy i Polskie Linie Kolejowe S.A. Beneficjentem przedsięwzięcia jest PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu.

Ze strony Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Stargardzie Szczecińskim umowę podpisali: Dyrektor Dariusz Zetkowski oraz Zastępca Dyrektora Alfreda Antosz. W imieniu PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu swoje podpisy pod umową złożyli Dyrektor Paweł Neumann i Zastępca Dyrektora Janusz Błachut.

W uroczystości podpisania umowy udział wzięli licznie zebrani goście. Między innymi, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego-Jerzy Kriger, Zastępca Dyrektora tego Departamentu-Henryk Szczefanowicz, Dyrektorzy Zakładów Linii Kolejowych w Poznaniu i Zielonej Górze oraz dziennikarze wielkopolskich mass mediów.

Jednym z podstawowych założeń rewitalizacji linii kolejowej nr 357 na odcinku Wolsztyn-Luboń jest modernizacja układu torowego na stacjach i przystankach osobowych, budowa nowych i przebudowa istniejących peronów oraz wiat peronowych, zabudowa akustycznej informacji dla podróżnych i nowoczesnych urządzeń zabezpieczania ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych.

Wartość zadania, zgodnie z podpisaną umową, wynosi około 82,9 mln zł. Z tej kwoty prawie 77 % to środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Wkład Beneficjenta-około 23 %. Realizacja projektu nastąpi w latach 2010-2012.

Modernizacja linii przyniesie wiele wymiernych korzyści lokalnej społeczności. Między innymi, dzięki podniesieniu prędkości jazdy autobusów szynowych do 100 km/h, skróceniu ulegnie czas ich przejazdu o około 17 minut. Jest to szczególnie ważne z uwagi na to, że z tej trasy korzystają osoby dojeżdżające do pracy. Poprawione zostanie bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i standard usług przewozowych. Ograniczony zostanie hałas. Osoby niepełnosprawne, dzięki wielu udogodnieniom będą mogły pełniej korzystać z oferty przewozowej.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 24.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.