baner
baner
baner
P.U. Jarex Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii kolejowej Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep

28 kwietnia 2010 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze podpisana została umowa na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk – etap I.

Wykonawcą prac jest Konsorcjum PRKiI – INFRAKOL z Wrocławia, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z Wrocławia. Wartość zadania, zgodnie z umową około 70,2 mln zł. Realizacja projektu nastąpi w latach 2010 – 2012.

Modernizację finansuje Unia Europejska, w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Fundusz Kolejowy. Beneficjentem przedsięwzięcia jest PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu.

Ze strony Konsorcjum PRKiI – INFRAKOL umowę podpisali: Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia – Stefan Dziedziul oraz Wiceprezes Zarządu tego Przedsiębiorstwa – Marita Szustak. W imieniu PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu swoje podpisy pod umową złożyli: Dyrektor Oddziału – Paweł Neumann i Zastępca Dyrektora Oddziału – Janusz Błachut. Umowa została podpisana w obecności Marszałka Województwa Lubuskiego – Marcina Jabłońskiego.

W uroczystości udział wzięli licznie zebrani goście. Między innymi: Członek Zarządu Województwa Lubuskiego – Tomasz Hałas, Dyrektor Departamentu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego – Paweł Sługocki, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki i Infrastruktury – Bogdan Mucha, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK S.A. w Zielonej Górze – Mariusz Nowakowski, Dyrektor Działu Kolejowego Jacobs Polska Sp. z o.o. oraz dziennikarze regionalnych mass mediów.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk obejmować będzie budowę łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk oraz wzmocnienie torów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem wraz z wymianą rozjazdów, aby można było uzyskać jazdę pociągów z szybkością 100 km/h. Budowa łącznicy umożliwi jazdę pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Zlikwidowane zostaną także zbędne elementy infrastruktury kolejowej i zredukowane zostanie szkodliwe oddziaływanie transportu kolejowego na środowisko.

Prace te przyniosą korzyści dla lokalnej społeczności. Między innymi o około 3,7 km skrócona zostanie odległość pomiędzy stacjami Zielona Góra i Sulechów i o około 33 min zmniejszy się czas jazdy pociągów w stosunku do obecnego rozkładu.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 29.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.