baner
baner
baner
PLASTWIL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.j.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja linii Rembertów-Tłuszcz

Projekt zakłada modernizację odcinka linii Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) o długości ponad 60 km. W pierwszym etapie zmodernizowane zostaną wszystkie elementy infrastruktury, z jednoczesnym dostosowaniem niektórych jej elementów do prędkości 200 km/h. Dotyczy to torów, peronów i obiektów inżynieryjnych, urządzeń trakcyjnych i układów zasilania oraz zabezpieczeń związanych z ochroną środowiska. W planach jest budowa skrzyżowań wielopoziomowych (likwidacja wszystkich przejazdów w poziomie szyn). Zaplanowano również instalację systemu ERTMS.

Na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna zamówienie przewiduje budowę dobudowę dodatkowej pary torów dla ruchu podmiejskiego.

Odcinki pozostałych linii przewidziane do modernizacji:

  • linia kolejowa Warszawa Rembertów (od kilometra 12,344 do kilometra 21,315)
  • linia kolejowa Warszawa Wileńska – Zielonka (od kilometra 9,206 do kilometra 9,943)
  • linia kolejowa Zielonka – Kuźnica Białostocka na odcinku Zielonka - Tłuszcz/Sadowne 
    (od kilometra 14,254 do kilometra 71,800)


Ułatwienia przewidziane dla pasażerów: 

  • budowa nowego przystanku Mokry Ług,
  • dostosowanie peronów dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się,
  • budowa przejść podziemnych,
  • montaż megafonów i oprogramowania, które umożliwi automatycznie przekazywanie komunikatów o dowolnej treści. Komunikaty będą nadawane na ustalony sygnał z zewnątrz (np. z urządzeń sterowania ruchem kolejowym lub z czujników ruchu pociągu). Informacje nadawane będą w języku polskim oraz dwóch językach obcych (angielskim i rosyjskim).
  • stacje i przystanki wyposażone będą w system wyświetlaczy na peronach i w budynku dworca,
  • na przystankach Mokry Ług, Zielonka Bankowa, zainstalowane będą megafony, zegary i oznakowanie stałe,
  • na przystankach Kobyłka Osów, Kobyłka, Wołomin Słoneczna oraz na stacjach Zielonka, Wołomin zainstalowane będą wyświetlacze, megafony, zegary i oznakowanie stałe. 


Oprócz tego dla mieszkańców posesji zlokalizowanych w pobliżu linii kolejowej przewiduję się budowę ekranów, aby do minimum ograniczyć wpływ akustyczny przejeżdżających pociągów. 

Trasa Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne) to część linii kolejowej E 75, która ma priorytetowe znaczenie. Jest to część transeuropejskiego korytarza wchodzącego w skład sieci TEN-T. W części kolejowej jest nazwany „Rail Baltica" - łączy Warszawę przez Kowno, Rygę, Tallin z Helsinkami. Ma duże znaczenie ponieważ jest jedynym połączeniem kolejowym Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Zgodnie z Programem Operacyjnym „Infrastruktura i Środowisko" na lata 2007 – 2013 przewidziana jest modernizacja Etapu I na odcinku: Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz(Sadowne) w latach 2011 – 2014. Projekt umieszczony jest na liście indykatywnej podstawowej pod numerem POIiŚ 7.1-22.1.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 23.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.