15 marca br. nastąpi ważny etap modernizacji linii Warszawa – Gdynia. Między Zajączkowem Tczewskim i Pruszczem Gdańskim rozpoczną się intensywne prace modernizacyjne. Wymagać będą wyłączenia z ruchu dwóch z trzech torów na odcinku między Pszczółkami i Pruszczem Gdańskim oraz jednego między Pszczółkami i Zajączkowem Tczewskim. Po około ośmiu tygodniach, zostanie przywrócony do ruchu jeden tor, a następny po kolejnych czterech tygodniach.
Od maja ubiegłego roku trwają prace na odcinku z Szymankowa do Pruszcza Gdańskiego.
W tym czasie powstały już:
Ponadto wymieniono
Dobrze przygotowana organizacja robót nie miała do tej pory wpływu na rozkład jazdy pociągów, natomiast planowane od 15 marca prace wejdą w najbardziej newralgiczny etap, wymagający wyłączenia z eksploatacji torów z brakiem możliwości objazdu. Przepisy w zakresie bezpieczeństwa wymagają, aby ruch po torze sąsiadującym z remontowanym odbywał się z maksymalną prędkością
Prace torowe polegać będą na zdjęciu ponad metrowej warstwy zanieczyszczonej podsypki, wykonaniu prac stabilizujących grunt pod torami, ułożeniu mat i wykładzin antywibracyjnych, wykonaniu odwodnień, a następnie wysypaniu nowego tłucznia, ułożeniu torów i wykonaniu nowej sieci trakcyjnej. Po upływie 2 miesięcy zostanie przywrócony do ruchu tor między Pszczółkami i Zajączkowem Tczewskim, natomiast od 15 czerwca będą czynne dwa tory między Pszczółkami i Pruszczem Gdańskim.
W związku z prowadzonymi pracami, zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu pociągów.
W celu maksymalnego odciążenia linii, pociągi towarowe i część pociągów dalekobieżnych będzie skierowanych liniami okrężnymi. Zmiany w rozkładzie jazdy przewidują skrócenie relacji 28 pociągów następujących przewoźników:
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów zapewniają przewoźnicy.
Zakończenie prac między Szymankowem a Pruszczem Gdańskim planowane jest na koniec 2010 roku.
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni jest obecnie największym zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Prace rozpoczęto w 2007 roku. Do marca 2010 zmodernizowano już ponad
Kontrakt FS 2005/PL/16/C/PT/001-09 (zadanie 10) jest realizowany w ramach projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 „Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa – Gdynia, etap II”.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.03.2010)