baner
baner
baner
ZUE S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja na odcinku Legnica – Węgliniec

Jak informuje PKP PLK, Wiadukt Show oraz seminarium, które odbyły się w Bolesławcu, zakończyły kolejny etap modernizacji linii kolejowej E 30/C-E 30 na odcinku Legnica – Węgliniec  projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013, Most w km 37,221 linii 282 w Bolesławcu.

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusz Engelhardt, który uczestniczył w uroczystości, podkreślił znaczenie modernizacji III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego oraz wykorzystanie środków pomocowych UE na poprawę standardu dróg kolejowych w Polsce.

Z kolei Zbigniew Szafrański - Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe akcentował europejski standard modernizowanej linii Opole - Wrocław – Legnica – Węgliniec Zgorzelec / Bielawa Dolna i znaczenie modernizacji bolesławieckiego mostu dla komunikacji w regionie.

Seminarium w Urzędzie Miasta otworzył film o historii 163 letniego obiektu. Jerzy Dul Naczelny Dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Oddziału Regionalnego we Wrocławiu omówił zakres i efekty modernizacji linii E 30 na trasie od Opola do Zgorzelca. Dokładnie odnowę mostu relacjonował Edmund Budka w imieniu wykonawcy - Konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych PRKiI Wrocław (lider), Przedsiębiorstwo Budowlane FILAR i Frenzel-Bau Gmbh Plauen,

Honorowy gość uroczystości Norbert Gansel (niemiecki polityk i samorządowiec), którego przodek Fryderyk Engelhardt Gansel był budowniczym mostu, podkreślił symboliczne znaczenie modernizacji mostu, wykonanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dla integracji krajów Europy.

- Z kolejarzami warto współdziałać. Mamy pięknie zmodernizowany most, szybka linię kolejowa i nowoczesną stację. Bardzo dobra współpraca przyniosła korzyści mieszkańcom. - podsumował spotkanie Prezydent Bolesławca Piotr Roman.

Podczas seminarium Prezes PLK S.A i Prezydent Bolesławca wręczyli nagrody w konkursie plastycznym i fotograficznym Kolej na Bolesławiec. Na rynku działało stoisko promocyjne Spółki oraz otworzono wystawę dokumentującą modernizacje linii E 30 i mostu w Bolesławcu. Straż Ochrony Kolei zaprezentowała akcje prewencyjne swoich funkcjonariuszy.

Wieczorny show – poprzedzony projekcją filmu, informacją Zbigniewa Szafrańskiego Prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe o zakończeniu modernizacji mostu i wystąpieniem ministra Juliusza Engelhardta i Prezydenta Bolesławca Piotra Romana i zgromadził kilkanaście tysięcy ludzi.

Przygotowane przez PKP polskie Linie Kolejowe S.A. widowisko dedykowane było mieszkańcom Bolesławca, regionu i korzystającym z transportu kolejowego. Ponad 250 reflektorów, fajerwerki, niesamowita kompozycja muzyczna i występy pociągu retro oraz nowoczesnego zestawu Intercity na wysokości 26 metrów kilkadziesiąt minut hipnotyzowały widzów.

Modernizacja zabytkowego mostu kolejowego kosztowała 10 154 626,88 euro (netto), w tym współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w 75% kosztów kwalifikowanych. Obiekt zyskał nie tylko estetyczny wygląd, ale ma odnowioną konstrukcje, nową sieć trakcyjną, układ torowy i umożliwia kursowanie pociągów z prędkością 160 km/h.

Rozszerzona w trakcie modernizacji iluminacja mostu od 10 października 2009r oświetla półkilometrowy 35 przęsłowy obiekt promujący kolej i miasto.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 12.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.