baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja stacji Brzeg w następnym etapie

Prace, które do tej pory wykonano to remont torów i sieci trakcyjnej na długości ponad 1km od strony Opola. Usunięto także na tym odcinku kolizje z uzbrojeniem podziemnym i nadziemnym. Na przyległym odcinku toru linii Brzeg-Nysa wykonano podobny remont.

Roboty zmusiły do zawieszenia komunikacji pociągów na odcinku Olszanka-Brzeg i uruchomienia komunikacji autobusowej. 0d 13 lipca podróż nie jest przerywana, a dla obsługi podróżnych relacji Brzeg-Nysa uruchomiony został peron tymczasowy, do którego prowadzi oznakowane dojście.

Następna faza prac w Brzegu dotyczy części środkowej stacji (na odcinku od ul. Starobrzeskiej do ul. Małujowickiej ). Roboty obejmą tu 6 torów wraz z siecią trakcyjną. Na peronie nr 2 będą m.in. wykonane nowe ścianki i nawierzchnia oraz wiaty. W przejściu podziemnym prace ruszą w sierpniu.

Rozpoczyna się także remont konstrukcji nośnej wiaduktów kolejowych pod zamkniętymi dla ruchu pociągów torami nad ulicami Starobrzeską , 1-go Maja i Chocimską. Odnowione ma być też przejście podziemne dla pieszych.

Jednocześnie zbliża się przebudowa wiaduktów nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką. Szeroki zakres prac wymagać będzie okresowego zamykania części ulicy i chodnika.

Zleceniobiorca dokładnie monitorował stan techniczny kolektora odwadniającego stację oraz ulice pod wiaduktami: Starobrzeską ,1-go Maja i Chocimską. Przebudowa kolektora na odcinku 500m tj. w ciągu ul. Sportowej ma się rozpocząć w przeciągu kilku dni.

Umowa dotycząca stacji Brzeg razem z przyległymi odcinkami linii to ostatnia część modernizacji linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław. W zakres remontu wchodzi wymiana torów i rozjazdów, odwodnienia, sieci trakcyjnej, urządzeń łączności i elektroenergetyki.

Po przebudowie na peronach pojawią się nowe siedzenia, urządzenia informacji głosowej i wizualnej oraz nowe oświetlenie. Tunel posiadać będzie windy przyporęczowe dla osób niepełnosprawnych, a przed budynkiem dworca będą stojaki na rowery.

Umowę wyceniono na 153 978 840,33 zł netto. Wykonawcą jest Konsorcjum – Brzeg , które tworzą– FEROCO S.A. (Lider) i TORPOL Sp. z o.o. (Partner).


Autor: (źródło: PKP PLK, 31.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.