Prace, które do tej pory wykonano to remont torów i sieci trakcyjnej na długości ponad 1km od strony Opola. Usunięto także na tym odcinku kolizje z uzbrojeniem podziemnym i nadziemnym. Na przyległym odcinku toru linii Brzeg-Nysa wykonano podobny remont.
Roboty zmusiły do zawieszenia komunikacji pociągów na odcinku Olszanka-Brzeg i uruchomienia komunikacji autobusowej. 0d 13 lipca podróż nie jest przerywana, a dla obsługi podróżnych relacji Brzeg-Nysa uruchomiony został peron tymczasowy, do którego prowadzi oznakowane dojście.
Następna faza prac w Brzegu dotyczy części środkowej stacji (na odcinku od ul. Starobrzeskiej do ul. Małujowickiej ). Roboty obejmą tu 6 torów wraz z siecią trakcyjną. Na peronie nr 2 będą m.in. wykonane nowe ścianki i nawierzchnia oraz wiaty. W przejściu podziemnym prace ruszą w sierpniu.
Rozpoczyna się także remont konstrukcji nośnej wiaduktów kolejowych pod zamkniętymi dla ruchu pociągów torami nad ulicami Starobrzeską , 1-go Maja i Chocimską. Odnowione ma być też przejście podziemne dla pieszych.
Jednocześnie zbliża się przebudowa wiaduktów nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką. Szeroki zakres prac wymagać będzie okresowego zamykania części ulicy i chodnika.
Zleceniobiorca dokładnie monitorował stan techniczny kolektora odwadniającego stację oraz ulice pod wiaduktami: Starobrzeską ,1-go Maja i Chocimską. Przebudowa kolektora na odcinku 500m tj. w ciągu ul. Sportowej ma się rozpocząć w przeciągu kilku dni.
Umowa dotycząca stacji Brzeg razem z przyległymi odcinkami linii to ostatnia część modernizacji linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław. W zakres remontu wchodzi wymiana torów i rozjazdów, odwodnienia, sieci trakcyjnej, urządzeń łączności i elektroenergetyki.
Po przebudowie na peronach pojawią się nowe siedzenia, urządzenia informacji głosowej i wizualnej oraz nowe oświetlenie. Tunel posiadać będzie windy przyporęczowe dla osób niepełnosprawnych, a przed budynkiem dworca będą stojaki na rowery.
Umowę wyceniono na 153 978 840,33 zł netto. Wykonawcą jest Konsorcjum – Brzeg , które tworzą– FEROCO S.A. (Lider) i TORPOL Sp. z o.o. (Partner).
Autor: (źródło: PKP PLK, 31.07.2009)