baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja stacji Brzeg w następnym etapie

Prace, które do tej pory wykonano to remont torów i sieci trakcyjnej na długości ponad 1km od strony Opola. Usunięto także na tym odcinku kolizje z uzbrojeniem podziemnym i nadziemnym. Na przyległym odcinku toru linii Brzeg-Nysa wykonano podobny remont.

Roboty zmusiły do zawieszenia komunikacji pociągów na odcinku Olszanka-Brzeg i uruchomienia komunikacji autobusowej. 0d 13 lipca podróż nie jest przerywana, a dla obsługi podróżnych relacji Brzeg-Nysa uruchomiony został peron tymczasowy, do którego prowadzi oznakowane dojście.

Następna faza prac w Brzegu dotyczy części środkowej stacji (na odcinku od ul. Starobrzeskiej do ul. Małujowickiej ). Roboty obejmą tu 6 torów wraz z siecią trakcyjną. Na peronie nr 2 będą m.in. wykonane nowe ścianki i nawierzchnia oraz wiaty. W przejściu podziemnym prace ruszą w sierpniu.

Rozpoczyna się także remont konstrukcji nośnej wiaduktów kolejowych pod zamkniętymi dla ruchu pociągów torami nad ulicami Starobrzeską , 1-go Maja i Chocimską. Odnowione ma być też przejście podziemne dla pieszych.

Jednocześnie zbliża się przebudowa wiaduktów nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką. Szeroki zakres prac wymagać będzie okresowego zamykania części ulicy i chodnika.

Zleceniobiorca dokładnie monitorował stan techniczny kolektora odwadniającego stację oraz ulice pod wiaduktami: Starobrzeską ,1-go Maja i Chocimską. Przebudowa kolektora na odcinku 500m tj. w ciągu ul. Sportowej ma się rozpocząć w przeciągu kilku dni.

Umowa dotycząca stacji Brzeg razem z przyległymi odcinkami linii to ostatnia część modernizacji linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław. W zakres remontu wchodzi wymiana torów i rozjazdów, odwodnienia, sieci trakcyjnej, urządzeń łączności i elektroenergetyki.

Po przebudowie na peronach pojawią się nowe siedzenia, urządzenia informacji głosowej i wizualnej oraz nowe oświetlenie. Tunel posiadać będzie windy przyporęczowe dla osób niepełnosprawnych, a przed budynkiem dworca będą stojaki na rowery.

Umowę wyceniono na 153 978 840,33 zł netto. Wykonawcą jest Konsorcjum – Brzeg , które tworzą– FEROCO S.A. (Lider) i TORPOL Sp. z o.o. (Partner).


Autor: (źródło: PKP PLK, 31.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.