baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja stacji Warszawa Gdańska

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka 9 września podpisze umowę na roboty budowlane dot. „Modernizacji linii kolejowej w obrębie stacji PKP Warszawa Gdańska (etap I) w powiązaniu z linią E 65 i stacją metra Dworzec Gdański wraz z kompleksową realizacją przejścia podziemnego dla pieszych łączącego stację metra „Dworzec Gdański" ze stacją PKP „Warszawa Gdańska" i Żoliborzem.

Prace modernizacyjne stacji Warszawa Gdańska podzielono na dwa etapy: 

W trakcie I etapu przebudowane zostaną tory oraz dwa perony wraz ze wszystkimi pozostałymi elementami infrastruktury kolejowej. Przebudowa pozwoli nie tylko zwiększyć przepustowość stacji, ale także przystosować parametry infrastruktury do obowiązujących przepisów. Inwestycja ma ogromne znaczenie również z racji planowanych prac na linii średnicowej. Po zakończeniu prac związanych z I etapem przedsięwzięcia, możliwe będzie wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na linii średnicowej i przeprowadzenie robót na stacji Warszawa Wschodnia.

Stacja Warszawa Gdańska zostanie również przystosowana do potrzeb osób z ograniczoną zdolnością  poruszania się np. osób niepełnosprawnych, czy matek z małymi dziećmi (wejścia do przejścia podziemnego i wyjścia na perony zostaną wyposażone w windy).  W tym etapie projektu wybudowane zostanie również przejście podziemne między stacją PKP Warszawa Gdańska a stacją metra Dworzec Gdański, które połączy oba te obiekty bezpośrednio z warszawskim Żoliborzem. Budowa przejścia podziemnego pozwoli pasażerom kolei i metra na dogodne przesiadki, co znacznie wpłynie na zwiększenie roli kolei w obsłudze ruchu aglomeracyjnego.

W II etapie inwestycji wybudowane zostaną pozostałe dwa perony kolejowe oraz zmodernizowana zostanie część towarowa stacji.

  • wykonawca inwestycji (wyłoniony w drodze przetargu): konsorcjum firm: Skanska S.A. (lider) i Skanska DS a.s.
  • źródła finansowania: środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz m. st. Warszawa
  • termin zakończenia prac: przełom III/IV kwartału 2010 r.
  •  

Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 08.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.