baner
baner
baner
TABOR DĘBICA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacja układu torowego wraz z urządzeniami SRK na stacji Dąbrowa Górnicza

Otwarto oferty na modernizację układu torowego wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na stacji Dąbrowa Górnicza, modernizację rozjazdów na stacji Katowice oraz montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów stacji Będzin.

Modernizacja ta jest realizowana w ramach zadania inwestycyjnego „Linia kolejowa nr 1 Zawiercie - Katowice” i zostanie sfinansowana ze środków budżetowych.

Linia kolejowa Nr 1 Warszawa – Katowice jest linią dwutorową, zelektryfikowaną o znaczeniu państwowym i stanowi część składową ciągu przewozowego E-65 Gdynia - Warszawa - CMK - Katowice - Zebrzydowice – granica Polski – wchodzi w skład transeuropejskiej sieci transportu kolejowego (TEN-T).

Na stacji Dąbrowa Górnicza obowiązują ograniczenia prędkości do 60 – 70 km/h, a na przejściu na obu torach ograniczenie wynosi 40 km/h.

Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto 14 mln 760 tys. złotych.

Oferty na realizację tego zadania złożyło 4 wykonawców.

Zakres inwestycji obejmuje:

  • na stacji Dąbrowa Górnicza: przebudowę układu torowego i zmianę geometrii torów, likwidację oraz przebudowę rozjazdów, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wykonanie podjazdu na peron przystosowanego dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, przebudowę urządzeń łączności, budowę nastawni kontenerowej, przebudowę oświetlenia zewnętrznego oraz modernizację i regulację sieci trakcyjnej z dostosowaniem jej do nowego układu torów w stacji,
  • na stacji Katowice: wymianę rozjazdów wraz z wymianą napędów,
  • na stacji Będzin: montaż urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów.

Inwestycja umożliwi eliminację ograniczeń eksploatacyjnych i przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej (przejazd przez stację Dąbrowa Górnicza z prędkością 100 km/h). Znacząco poprawi się również bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów oraz warunki pracy dyżurnych ruchu dzięki przeniesieniu obsługi do nowej nastawni dysponującej. 

Zakończenie tych inwestycji przewidywane jest do 30 listopada 2012 roku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 13.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.