baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Modernizacje, odtworzenia i nowa linia kolejowa w Świętokrzyskiem

Kolejna konferencja Zbigniewa Szafrańskiego prezesa Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 25 maja w Kielcach, dotyczyła – podobnie jak poprzednie trzynaście spotkań z marszałkami i przedstawicielami województw – omówienia infrastruktury i możliwości włączenia do kolejnej perspektywy finansowej RPO projektów związanych z drogą kolejową.

- Jeśli kolej - która według ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, ma być istotnym elementem systemu komunikacji w województwie - ma dobrze pełnić funkcje usługową, to PLK powinna otrzymać informacje, czy i jak będą wykorzystane linie w regionie. Czy do transportu towarowego, czy do pasażerskiego, który wymaga znacznie lepszych parametrów. – informował prezes PLK.

Dotychczas w RPO województwa świętokrzyskiego nie było ujętych zadań związanych z infrastruktura kolejową. Może się to jednak zmienić. Mamy deklaracje marszałka województwa, że jest gotów współfinansować budowę pięciokilometrowej łącznicy Czarnca – Włoszczowa. – pozytywnie oceniał sytuację Zbigniew Szafrański. Powstanie nowej linii, łączącej z CMK, potrwa nie mniej niż dwa lata, a czas realizacji zależy nie tylko od PLK, ale także od urzędów województwa i ich sprawnej realizacji procedur formalnoprawnych towarzyszących przedsięwzięciu.

Na terenie województwa nie ma zagrożenia, że linie będą zamykane z przyczyn technicznych. Najważniejszy kierunek to trasa: Skarżysko Kamienna - Radom -Warszawa. PLK przygotowuje dokumentację modernizacji na cala trasę. Odcinek Kielce – Radom miałby przywróconą prędkość konstrukcyjną 100 – 120 km/h, natomiast od Radomia do Warszawy przewidziana jest prędkość 160 km/h. Chcemy prace na trasie od Radomia do Skarżyska Kamiennej, w miejscach najsłabszych, rozpocząć jeszcze w 2011 r. wykorzystując oszczędności powstałe przy przetargach. - mówił Zbigniew Szafrański. Prezes sygnalizował również, ze rozpoczęcie prac przyniesie czasowe utrudnienia przejazdu.

Istotna dla regionu linia z Kielc w stronę Krakowa jest w dobrym stanie, w tym roku zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości spowodowane zeszłorocznym podmyciem toru.

Odżywać zaczyna kierunek od Skarżyska, przez Ostrowiec Świętokrzyski do Sandomierza. W połączeniu z projektami realizowanymi w województwie podkarpackim powstaje sprawne połączenie od Rzeszowa przez Sandomierz, Skarżysko Kamienną do Warszawy. Jest szansa, że w 2013 r. będzie można korzystać z połączenia i wrócą pociągi do Sandomierza.

W trakcie dyskusji omawiano m.in. zagadnienia finansowania infrastruktury kolejowej, poprawiania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, połączenia do CMK oraz do planowanej linii kolei dużych prędkości. Prezes PLK apelował, aby informacja o modernizowaniu dróg z przejazdami kolejowo- drogowymi, pojawiała się nie w momencie realizacji prac lecz z wyprzedzeniem, by i PLK mogła efektywnie do nich się włączyć.

Świętokrzyskiemu spotkaniu towarzyszyła konferencja prasowa prezesa PLK.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 26.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.