baner
baner
baner
ODLEWNIE POLSKIE S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Montaż zadaszeń na przystankach „Park Praski” na trasie tramwajowej W-Z

W piątek 22 lipca w godzinach wieczornych, rozpoczął się montaż nowoczesnych wiat przystankowych przy Parku Praskim a także torów na połączeniu torowisk w al. Solidarności i ul. Jagiellońskiej. Tramwaje Warszawskie do już trwających modernizacji dokładają kolejne przedsięwzięcia poprawiające jakość obsługi komunikacją tramwajową w Warszawie.

Przypomnijmy, że Tramwaje Warszawskie są w trakcie modernizacji trasy tramwajowej „Dw. Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona” i torowiska na ul. Mickiewicza; trwają także przygotowania do budowy zupełnie nowej trasy tramwajowej pomiędzy ul Górczewską a ul. Radiową. Montaż wiat na platformach przystankowych przy Parku Praskim, a następnie przy placu Bankowym będzie estetycznym zwieńczeniem tegorocznych remontów.

Zadaszenie na trasie W-Z

Forma przystanków powstała w nawiązaniu do geometrii tunelu Trasy W-Z. Zaokrąglone kształty tunelu zostały powtórzone w geometrii konstrukcji zadaszeń. Obiekt składa się z kratownicy przestrzennej wykonanej z rur okrągłych, na której została rozpięta szklana elewacja zadaszenia. Zastosowano dwa rodzaje szklenia: transparentne (przeźroczyste) oraz mleczne. Szkło transparentne zostało użyte w celu nadania lekkości konstrukcji oraz aby umożliwić jak największą przezierność obiektu. Szkło mleczne umiejscowiono w górnych partiach zadaszenia, aby zapewnić pasażerom osłonę od słońca. W konstrukcji użyto paneli z blachy nierdzewnej dla ochrony przed odpryskami z jezdni. W górnych polach przeszklenia zostały umiejscowione oprawy oświetlenia użytkowego, natomiast rura biegnąca po zewnętrznej krawędzi obiektu będzie zaakcentowana linią świetlną. Pod zadaszeniami znajdą się siedziska z podłokietnikami. Przystanki będą także przygotowane do instalacji Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP). Tablice SIP będą po raz pierwszy zainstalowane w wiacie (zintegrowane z wiatą / zadaszeniem) przystankowej, a nie na osobnym słupku. Długość zadaszeń na przystanku Park Praski będzie wynosiła ok. 33 m i została uzgodniona ze Stołecznym Konserwatorem Zabytków oraz z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego (Wydziałem Estetyki Przestrzeni Publicznej).

Prace w dzień i w nocy

Rozbiórka istniejących wiat przystankowych rozpocznie się w nocy z 22 maja / 23 maja. Prace zostały zorganizowane tak, aby maksymalnie ograniczyć uciążliwości dla pasażerów komunikacji miejskiej. Od piątku, 22 lipca, od godz. 22.00 do końca sierpnia nieczynne będą platformy przystankowe przy Parku Praskim. Tramwaje i autobusy będą się zatrzymywały przy tymczasowych przystankach, które zostaną zorganizowane na chodniku al. Solidarności: – w kierunku Starego Miasta przed dotychczasowymi platformami, a w kierunku ul. Targowej przed skrzyżowaniem z ul. Sierakowskiego.

Montaż konstrukcji zadaszeń rozpocznie się od poniedziałku 25 lipca. od ok. godz. 2300 Będzie się to wiązać z zamykaniem jezdni al. Solidarności na długości platform przystankowych w czasie nocnej przerwy w kursowaniu tramwajów. W tym czasie samochody zostaną skierowane na torowisko tramwajowo-autobusowe (TTA). W dniach 25-29 lipca zamknięty będzie odcinek al. Solidarności przy przystanku w kierunku Starego Miasta (jezdnia północna); w dniach 29 lipca – 2 sierpnia zamknięty będzie odcinek al. Solidarności przy przystanku kierunku. Targowej (jezdnia południowa).

Łącznik tramwajowy wzdłuż ul. Jagiellońskiej

Ponadto w ten weekend (od piątku, 22 lipca, od godz. 22.00 do poniedziałku, 25 lipca, do godz. 4.00) budowane będzie połączenie torów w al. Solidarności z budowanymi torami tymczasowymi w ul. Jagiellońskiej. Ten łącznik będzie wykorzystywany jako objazd dla tramwajów podczas budowy stacji „ Dworzec Wileński” centralnego odcinka II linii metra na Pradze – tramwaje ominą nim wyłączony z ruchu plac Wileński.

W trakcie wykonywania tych robót organizacja ruchu nie ulegnie istotnej zmianie w stosunku do stanu obecnego. Nadal zamknięta dla ruchu będzie ul. Jagiellońska pomiędzy al. Solidarności a ul. Ratuszową, a północna jezdnia al. Solidarności będzie zawężona, ruch samochodowy w kierunku pl. Bankowego będzie kierowany przez torowisko tramwajowo-autobusowe.

Utrudnienia na tym skrzyżowaniu zakończą się w poniedziałek 25 lipca. Do końca lipca planowane jest przywrócenie ruchu samochodowego na ciągu ul. Jagiellońskiej. Ruch tramwajowy po tymczasowym torowisku w ciągu ul. Jagiellońskiej będzie uruchomiony po zamknięciu torowiska na pl. Wileńskim na potrzeby budowy stacji metra. Dodatkowo, dla zwiększenia bezpieczeństwa przy skrzyżowaniu al. Solidarności i ul. Jagiellońskiej zostanie ustawiony posterunek z pracownikiem Nadzoru Ruchu Tramwajów Warszawskich.


Autor: (źródło: Tramwaje Warszawskie, 21.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.