baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Mostostal argumentuje swój protest

Jak pamiętamy oferta konsorcjum, którego częścią jest Mostostal została odrzucona. Na wykonawcę odcinka metra Zarząd Metra Warszawskiego wybrał włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gulermak. Przegrani zapowiadali protest, którego uzasadnienie podali na wtorkowej konferencji.

- Nasze konsorcjum pod przewodnictwem Mostostal Warszawa postanowiło złożyć protest od rozstrzygnięcia przetargowego, a następnie wykorzystać wszelkie dostępne środki ochrony prawnej w celu niedopuszczenia do realizacji tej decyzji. Oferta wybranego konsorcjum posiada błędy formalno-prawne. Dotyczą one m.in. udokumentowania przez tego wykonawcę jego sytuacji finansowej. Ponadto w ofercie są pełnomocnictwa dla osób, które nie powinny ich posiadać- powiedziała rzeczniczka prasowa Mostostalu Warszawa Agnieszka Kuźma-Filipek. Firma ma złożyć protest w środę lub w czwartek, a czas na to ma do 9 maja.

- Powierzenie tak wielkiej co do skali inwestycji firmie, która nie ma żadnego doświadczenia w rynku warszawskim, polskim, jest decyzją błędną. Jeżeli to konsorcjum będzie realizowało ten kontrakt, błędy te odbiją się na wszystkich - uważa zastępca dyrektora biura realizacji produkcji Mostostal Warszawa SA Wojciech Pawelec. Zaznaczył, że nie zawsze należy się kierować najniższą ceną, bo bardzo często jej propozycja wynika z nieznajomości rynku.

- Oświadczamy i bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za to oświadczenie, że nie ma fizycznej, technicznej, ani finansowej możliwości, aby poprawnie i zgodnie z wymaganiami technicznymi zrealizować odcinek centralny II linii warszawskiego metra w cenie niższej niż oferowana przez nasze konsorcjum - oświadczył Pawelec.

Pomimo gróźb protestu władze stołecznego ratusza zapewniają, że centralny odcinek II linii metra zostanie wybudowany - zgodnie z harmonogramem - w 2013 roku. Ta część linii ma mieć długość 6,1 km (od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego) i 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

- Prawo przewiduje możliwość protestów, ale warszawiacy muszą sobie zdawać sprawę, że mogą one oznaczać możliwość opóźnień. W pesymistycznym scenariuszu procedura może potrwać nawet do 95 dni - poinformował rzecznik prasowy stołecznego ratusza Tomasz Andryszczyk.

Na inwestycję ma być przeznaczone 4,1 mld zł.


Autor: (źródło: PAP, lko, komunikaty.pl, 05.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.