baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Mostostal argumentuje swój protest

Jak pamiętamy oferta konsorcjum, którego częścią jest Mostostal została odrzucona. Na wykonawcę odcinka metra Zarząd Metra Warszawskiego wybrał włosko-tureckie konsorcjum Astaldi-Gulermak. Przegrani zapowiadali protest, którego uzasadnienie podali na wtorkowej konferencji.

- Nasze konsorcjum pod przewodnictwem Mostostal Warszawa postanowiło złożyć protest od rozstrzygnięcia przetargowego, a następnie wykorzystać wszelkie dostępne środki ochrony prawnej w celu niedopuszczenia do realizacji tej decyzji. Oferta wybranego konsorcjum posiada błędy formalno-prawne. Dotyczą one m.in. udokumentowania przez tego wykonawcę jego sytuacji finansowej. Ponadto w ofercie są pełnomocnictwa dla osób, które nie powinny ich posiadać- powiedziała rzeczniczka prasowa Mostostalu Warszawa Agnieszka Kuźma-Filipek. Firma ma złożyć protest w środę lub w czwartek, a czas na to ma do 9 maja.

- Powierzenie tak wielkiej co do skali inwestycji firmie, która nie ma żadnego doświadczenia w rynku warszawskim, polskim, jest decyzją błędną. Jeżeli to konsorcjum będzie realizowało ten kontrakt, błędy te odbiją się na wszystkich - uważa zastępca dyrektora biura realizacji produkcji Mostostal Warszawa SA Wojciech Pawelec. Zaznaczył, że nie zawsze należy się kierować najniższą ceną, bo bardzo często jej propozycja wynika z nieznajomości rynku.

- Oświadczamy i bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za to oświadczenie, że nie ma fizycznej, technicznej, ani finansowej możliwości, aby poprawnie i zgodnie z wymaganiami technicznymi zrealizować odcinek centralny II linii warszawskiego metra w cenie niższej niż oferowana przez nasze konsorcjum - oświadczył Pawelec.

Pomimo gróźb protestu władze stołecznego ratusza zapewniają, że centralny odcinek II linii metra zostanie wybudowany - zgodnie z harmonogramem - w 2013 roku. Ta część linii ma mieć długość 6,1 km (od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego) i 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

- Prawo przewiduje możliwość protestów, ale warszawiacy muszą sobie zdawać sprawę, że mogą one oznaczać możliwość opóźnień. W pesymistycznym scenariuszu procedura może potrwać nawet do 95 dni - poinformował rzecznik prasowy stołecznego ratusza Tomasz Andryszczyk.

Na inwestycję ma być przeznaczone 4,1 mld zł.


Autor: (źródło: PAP, lko, komunikaty.pl, 05.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.