baner
baner
baner
Wytwórnia Podkładów Strunobetonowych „STRUNBET” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

MPK Łódź nadal poprawia szczecińskie tory

Od 2 kwietnia tramwaj już jeździ, ale na ul. Ku Słońcu szykany nadal stoją ponieważ na wysokości ul. Krętej tory zbudowano powyżej poziomu jezdni, natomiast 100 metrów dalej, przy skrzyżowaniu z Różaną i Żródlaną, torowisko jest poniżej jezdni.

Ponadto jeden pas jezdni od strony Mierzyna do ronda ul. Gierosa nadal jest zagrodzony przez co o 8 rano korek dochodzi do skrzyżowania z ul. Hrubieszowską.

- Musimy sprzątnąć pobocze, będzie jeździć koparka, chodzić będą nasi pracownicy, musimy im zapewnić bezpieczeństwo. Ponadto konieczne jest wprowadzenie pewnych poprawek na przejazdach przez jezdnię. - mówi Władysław Sabat, kierownik z MPK Łódź budującego torowisko.

Modernizacja torowiska od pl. Kościuszki do Kwiatowej rozpoczęła się w listopadzie. 30 marca dokonano przeglądu i dopuszczono torowisko do ruchu. Jednak specjaliści od dróg złożyli zastrzeżenia dotyczące obu przejazdów.

- Nie odbierzemy ich, dopóki nie zostaną poprawione. Inaczej na przejeździe bliżej ronda Gierosa samochody będą podskakiwały do góry, a na tym drugim zaczepiały podwoziem o jezdnię. – informuje Andrzej Grabiec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.

Przebudowę torów zleciła spółka Tramwaje Szczecińskie. Gdy jej prezes Krystian Wawrzyniak dowiedział się o usterkach zaskoczony informacją pojechał osobiście ją sprawdzić. - Rzeczywiście, te przejazdy nie mogą zostać w takim stanie – stwierdził po oględzinach.

Obydwa przejazdy, jak zapewnia rzecznik MPK Bogumił Makowski, zostały zrobione zgodnie z projektem. - Błąd nie leży po naszej stronie – twierdzi. - Proponowaliśmy podfrezowanie jezdni i wybrukowanie przy torowisku, ale te rozwiązania nie zyskały akceptacji ZDiTM. Czekamy więc na korektę projektu. Gdy dostaniemy zlecenie na dodatkowe prace, poprawimy przejazdy.

O tym, że zadanie wykonał dobrze przekonuje także projektant Janusz Żabiełowicz. - Mój projekt ograniczał się do samego torowiska - zapewnia Żabiełowicz. - Poprzednio tory były ułożone w poziomie, a przy ul. Krętej jest łuk i w związku z tym powinny być przechylone. Kiedy wykonawca spostrzegł, że po zrobieniu przechyłek tory wystają nad jezdnię, powinien ustalić z zamawiającym, jak zrobić połączenie torowiska z jezdnią.

Teraz muszą być wprowadzone poprawki. - Fatalnie ułożony bruk zastąpi asfalt ze spadem rozłożonym na znacznie większym obszarze - wyjaśnia Żabiełowicz.

Ulica Ku Słońcu miała być gotowa do 15 kwietnia, ale końcowa data się wydłuża. - Do 30 kwietnia mają być wykonane poprawki. Do tego czasu przejazdy nie zostaną dopuszczone do ruchu. - powiedział Grabiec.

Dodatkowe wydatki ze względu na przedłużające się roboty nie będą konieczne. Korekty jezdni zostaną wykonane w ramach kontraktu obejmującego prace dodatkowe, jeśli takie są konieczne, by dopuścić drogę do ruchu.


Autor: (źródło: Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza Szczecin, 07.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.