Początek przegubowych wagonów 102N sięga grudnia 1969 r. Wtedy to wrocławskie MPK otrzymało pierwsze nowoczesne, szybkobieżne i wielkopojemne pojazdy wyprodukowane przez chorzowski Konstal.
Najpierw Czerwono-kremowe wagony o kanciastej stylistyce pomostów obsługiwały linię 10 (Biskupin - Rynek) i 12 (Biskupin – Pafawag). W następnych latach do Wrocławia docierały przegubowce oznaczone jako 102Na, które miały charakterystyczny zaokrąglony przód. Cześć z nowo dostarczonych pojazdów posiadała inne barwy - niebiesko-kremowe, którymi początkowo wyróżniano tramwaje będące "darem" wrocławskich zakładów pracy dla mieszkańców miasta. Na pozostałych składach kolor niebieski także zagościł ponownie stając się barwą wrocławskich tramwajów.
W latach 1969 – 1973, aż 104 wagony generacji 102N otrzymał MPK Wrocław. Podczas 40 lat użytkowania kursowały one właściwie na każdej wrocławskiej linii tramwajowej. Głównie jednak jeździły trasami 6, 7, 8, 13, 14, 17 i 20. W drugiej połowie lat 80. na linii 17 zagościły także dwuwagonowe składy przegubowców.
„Stodwójki” pobierające mniej prądu były wykorzystane w 1997 r. po powodzi. Kursowały w tym czasie do miejsc, gdzie były problemy z zasilaniem sieci trakcyjnej. Linie nocne także obsługiwały.
Ostatni podróżni pojadą nimi w niedzielę. Następnie będą one jeszcze wykorzystywane w razie różnych awarii jako wozy zastępcze. W regularnej komunikacji nie będą już jednak eksploatowane, bo MPK postawiło je zezłomować.
W wagonach będą się znajdować plakaty informujące o tym ,jak pojazdy radziły sobie we Wrocławiu przez 40 lat.
Autor: (źródło: Magda Nogaj, Gazeta Wyborcza Wrocław, 17.04.2009)