baner
baner
baner
PKP Informatyka spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Na ekranie - całodobowe, zintegrowane zarządzanie

Nowoczesne Centrum Zarządzania Kryzysowego (CZK) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły w Warszawie przed Euro 2012. W sytuacjach nadzwyczajnych Centrum umożliwia kompleksowe zarządzanie ruchem kolejowym na całej sieci.

System zarządzania składa się z trzech poziomów. Pierwszy usytuowany jest w zakładach linii kolejowych, drugi obejmuje regionalne ekspozytury zarządzania ruchem kolejowym, a ostatnim jest poziom centralny, czyli CZK w Warszawie.

Dla potrzeb Centrum utworzone zostały dwa specjalnie wyposażone pomieszczenia. W pierwszym - Dyspozyturze Głównej, całodobowo pracują dyspozytorzy. Korzystają z układu 16 monitorów, na których m.in. wyświetlane mogą być wykresy ruchu pociągów i mapa sieci kolejowej. Tu dostępne są informacje o sytuacji na liniach kolejowych całego kraju i prowadzony jest jej nadzór.

W drugiej sali pracuje, powoływane w sytuacjach kryzysowych, Kolejowe Centrum Zarządzania Kryzysowego. Zespół ma do dyspozycji 16-monitororów, które prócz wielorakich funkcji, mogą tworzyć wielki ekran z mapą sieci kolejowej i wizualizacją przebiegu pociągów, zamknięć, prac modernizacyjnych, lokalizacji pociągów ratownictwa kolejowego i innych jednostek technicznych.

Centrum posiada rozbudowany system szybkiej łączności telefonicznej oraz możliwość prezentacji na ekranie danych dostarczanych z komputerów członków zespołu. W dyspozycji są telefony i laptopy dla uczestników posiedzeń CZK.

W podobnym standardzie, odpowiednim do poziomu zarządzania, są przygotowane sale w zakładach i ekspozyturach regionalnych.

Podczas Euro 2012 w Centrum Zarządzania Kryzysowego czuwają przedstawiciele wszystkich uczestników procesu przewozowego, którzy w sposób zintegrowany mogą podejmować optymalne decyzje dla sprawnego przewozu kibiców.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 20.06.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.