baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Na ulicy i w pojeździe

Biletomaty - sprzedają bilety w nocy i w dzień. Stoją na ulicach – na przystankach, ważnych węzłach komunikacyjnych i przy wejściu do stacji metra. Znajdują się w nowoczesnych pociągach, tramwajach i autobusach. Dzięki nim zakup biletu komunikacji miejskiej stał się w Warszawie znacznie prostszy. I co najważniejsze – ich liczba stale wzrasta.

Na stołecznych ulicach zamontowano już 290 nowoczesnych stacjonarnych automatów biletowych, wyposażonych w interfejs w różnych wersjach językowych. Można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów i zakodować bilety okresowe na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, Elektro­nicznej Legitymacji Uczniowskiej oraz Miejskiej Karcie Płatniczej CitiBank. W urządzeniach można również uzupełnić impulsy wykorzystywane do opłat parkingowych. Płacić za bilet można zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą.

Znajdują się na stacjach metra, dworcach i stacjach kolejowych, głównych węzłach przesiadkowych i na skrzyżowaniach. Najwięcej urządzeń zamontowano w Śródmieściu (66), na Mokotowie (37) i Ursynowie (33). 22 biletomaty ustawiono na Bielanach i Pradze Południe. Urządzenia są także dostępne na stacjach kolejowych w gminach podwarszawskich objętych Wspólnym Biletem – m.in. w Legionowie, Otwocku, Piastowie, Pruszkowie, Piastowie, Sulejówku, Piasecznie i Michałowicach.

Biletomaty stały się również elementem wyposażenia stołecznego taboru - w tramwajach SWING, pociągach SKM, autobusach takich przewoźników jak MZA czy Mobilis. Mobilne urządzenia mają dotykowe wyświetlacze i można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów kartonikowych – jednorazowe, czasowe oraz krótkookresowe. Urządzenia przyjmują bilon i wydają resztę.

Liczba biletów sprzedawanych za pomocą tego automatycznego kanału sprzedaży systematycznie rośnie. Automaty stacjonarne sprzedają już prawie 22 proc. wszystkich kupowanych biletów, a mobilne – prawie 2 proc.

Kampania „Bilety ZTM - bliżej, niż myślisz”, informująca o możliwościach zakupu biletów w stolicy rozpoczęła się 1 lutego br. Turyści odwiedzający Warszawę oraz mieszkańcy dowiedzą się, gdzie i w ilu punktach można kupić bilety, i za pośrednictwem jakich technologii oraz urządzeń można zapłacić za przejazd. Akcja potrwa do 24 lutego br.


Autor: (źródło: ZTM Warszawa, 06.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.