baner
baner
baner
DB Cargo Polska S.A. – Dostawca rozwiązań transportowo-logistycznych

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Na ulicy i w pojeździe

Biletomaty - sprzedają bilety w nocy i w dzień. Stoją na ulicach – na przystankach, ważnych węzłach komunikacyjnych i przy wejściu do stacji metra. Znajdują się w nowoczesnych pociągach, tramwajach i autobusach. Dzięki nim zakup biletu komunikacji miejskiej stał się w Warszawie znacznie prostszy. I co najważniejsze – ich liczba stale wzrasta.

Na stołecznych ulicach zamontowano już 290 nowoczesnych stacjonarnych automatów biletowych, wyposażonych w interfejs w różnych wersjach językowych. Można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów i zakodować bilety okresowe na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, Elektro­nicznej Legitymacji Uczniowskiej oraz Miejskiej Karcie Płatniczej CitiBank. W urządzeniach można również uzupełnić impulsy wykorzystywane do opłat parkingowych. Płacić za bilet można zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą.

Znajdują się na stacjach metra, dworcach i stacjach kolejowych, głównych węzłach przesiadkowych i na skrzyżowaniach. Najwięcej urządzeń zamontowano w Śródmieściu (66), na Mokotowie (37) i Ursynowie (33). 22 biletomaty ustawiono na Bielanach i Pradze Południe. Urządzenia są także dostępne na stacjach kolejowych w gminach podwarszawskich objętych Wspólnym Biletem – m.in. w Legionowie, Otwocku, Piastowie, Pruszkowie, Piastowie, Sulejówku, Piasecznie i Michałowicach.

Biletomaty stały się również elementem wyposażenia stołecznego taboru - w tramwajach SWING, pociągach SKM, autobusach takich przewoźników jak MZA czy Mobilis. Mobilne urządzenia mają dotykowe wyświetlacze i można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów kartonikowych – jednorazowe, czasowe oraz krótkookresowe. Urządzenia przyjmują bilon i wydają resztę.

Liczba biletów sprzedawanych za pomocą tego automatycznego kanału sprzedaży systematycznie rośnie. Automaty stacjonarne sprzedają już prawie 22 proc. wszystkich kupowanych biletów, a mobilne – prawie 2 proc.

Kampania „Bilety ZTM - bliżej, niż myślisz”, informująca o możliwościach zakupu biletów w stolicy rozpoczęła się 1 lutego br. Turyści odwiedzający Warszawę oraz mieszkańcy dowiedzą się, gdzie i w ilu punktach można kupić bilety, i za pośrednictwem jakich technologii oraz urządzeń można zapłacić za przejazd. Akcja potrwa do 24 lutego br.


Autor: (źródło: ZTM Warszawa, 06.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.