baner
baner
baner
Cordstrap Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nadjeżdża Maersk Baltic Express

Maersk Polska, oddział globalnego lidera transportu morskiego, wzbogaca swoją ofertę o kolejne połączenie kolejowe. Pierwszy pociąg kursujący na trasie z Gdańska do Sławkowa wyruszy 3 marca. To drugi w Polsce serwis kolejowy największego na świecie operatora żeglugowego. Nowa usługa podniesie efektywność procesu transportowego oraz usprawni ruch kontenerów na odcinku lądowym.

Pierwszy pociąg na nowej trasie wyruszy 3 marca 2012 roku. Szlak połączy Gdańsk DCT ze Sławkowem w województwie śląskim. Maersk Baltic Express, bo tak nazwany został kolejny uruchomiony w Polsce serwis kolejowy, wyrusza z Gdańska 2 dni w tygodniu, w piątki i wtorki. W poniedziałki i czwartki natomiast wyjeżdża ze Sławkowa. Pociąg kursujący na tej trasie obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez Maerska – rozładowywane z statków z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu, oraz z połączeń feederowych. Rozkład pociągu zsynchronizowany został z terminami, w których statki należące do koncernu przebywają w gdańskim porcie. Podobnie jak w przypadku pierwszego serwisu kolejowego, połączenie gwarantuje klientom możliwość wysyłki i odbioru towarów bez konieczności organizowania transportu lądowego na własną rękę.

„Wprowadzenie kolejnego połączenia kolejowego to krok w stronę tworzenia kompleksowej oferty transportu intermodalnego. Warto dodać, że w przeciągu kilku tygodni uruchomiliśmy już dwie linie, łączące Polskę północną i południową. Tak jak w przypadku Maersk Amber Express, także nowe połączenie – Maersk Baltic Express ma na celu usprawnić transport kontenerów, szczególnie naszym klientom z południowej Polski.” – mówi Thomas Bagge, Prezes Zarządu Maersk Polska. „Włączenie transportu kolejowego w zakres naszych usług zwiększa ich dostępność. Jednocześnie rośnie jakość serwisu: dostawy są bardziej terminowe, maleje ryzyko uszkodzenia towaru. Nie bez znaczenia jest również fakt, że transport intermodalny cechuje aspekt ekologiczny, integralnie wpisany w politykę naszej firmy”- dodaje.

Partnerem Maerska w projekcie jest CTL Logistics oraz "Euroterminal Sławków" Sp. z o.o.

Maersk Polska maw planach sukcesywny rozwój połączeń kolejowych z innymi regionami Polski uzupełniających serwis AE10.


Autor: (źródło: Maersk Line, 08.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.