baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nadzieja na szybką kolej do Krakowa

Senator Stanisław Kogut poinformował, jest inwestor gotowy przeznaczyć 6 mld zł na budowę połączenia kolejowego Kraków - Podłęże - Piekiełko.

31 marca w Ministerstwie Infrastruktury ma dojść do podpisania listu intencyjnego między przedstawicielami polskiego rządu a kanadyjskim funduszem inwestycyjnym, chcącym wyłożyć środki na budowę linii kolejowej. O przedsięwzięciu mówi się od kilkunastu lat. Zdaniem senatora Koguta teraz jest szansa na jego realizację.

- Ja gorąco w to wierzę – mówi senator Kogut. – Od kilkunastu lat jestem orędownikiem tej linii. Teraz pojawiła się ogromna szansa, że z ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym zostanie wybudowana. Zgłosiły się fundusze kanadyjskie, które chcą dać prawie 6 mld zł na budowę tej linii.

Senator uważa, że sprawa jest już zaawansowana. List intencyjny podpisany będzie na szczeblu ministerialnym z udziałem parlamentarzystów.

- 31 marca o godzinie 13 u pana ministra Grabarczyka odbędzie się spotkanie – mówi senator Kogut. – Ja osobiście poprosiłem wszystkich parlamentarzystów ziemi sądeckiej, aby ta linia była linią ponad podziałami.

Kogut zapowiada, że podróż z Warszawy do Zakopanego, po wykonaniu połączenia, miałaby zajmować 3 godziny. Już od pół roku trwają spotkania i negocjacje. Po realizacji inwestycja ma przynosić dochody., a przykładów w Europie na to nie brakuje.

- Dlaczego rząd francuski postawił na TGV, na szybkie połączenia między metropoliami? – retorycznie pyta senator. – Ma z tego po prostu zysk. Przykłady są też w Japonii i Włoszech. Te pociągi naprawdę są dochodowe.

25-30 lat – to szacunkowy zwrot inwestycji. Kwota 6 miliardów złotych ma wystarczyć na całość przedsięwzięcia. Innym pozytywnym skutkiem będzie spadek bezrobocia w miejscowościach wzdłuż trasy szybkiej kolei, spowodowany skróceniem czasu dojazdu do większych centrów miejskich, a także zwiększenie ruchu turystycznego.


Autor: (źródło: Sądecka Telewizja Internetowa, 24.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.