baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nadzór Prezesa UTK nad bezpieczeństwem eksploatacji bocznic kolejowych

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego prowadzi stały nadzór nad bezpieczeństwem eksploatacji bocznic kolejowych. Działania w tym zakresie zostały uznane za jeden z priorytetów nadzorczych Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w 2014 roku. Łącznie w tym zakresie zaplanowano ponad sto szczegółowych kontroli, obejmujących nadzór nad: stanem technicznym infrastruktury kolejowej, utrzymaniem i eksploatacją pojazdów, posiadanymi kwalifikacjami pracowników bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem i prowadzeniem ruchu kolejowego, bezpieczeństwem przewozu towarów niebezpiecznych oraz posiadanymi dokumentami uprawniającymi do sprawowania funkcji użytkownika bocznicy.

W wyniku ostatnio przeprowadzonych działań nadzorczych, na podstawie art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 13 ust. 1a pkt 7, art. 14 ust. 2 pkt 1, ust. 3, ust. 4 oraz art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, w związku ze stwierdzeniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego polegającego na eksploatacji toru kolejowego znajdującego się w złym stanie technicznym na bocznicy kolejowej TRACK TEC S.A. w Goczałkowie, decyzją z dnia 31 marca 2014 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wstrzymał ruch kolejowy na jednym z odcinków toru. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Również decyzją z dnia 26 marca 2014 roku, po przeprowadzeniu wszczętego z urzędu postępowania administracyjnego, Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez  „Baltchem” S.A. Zakłady Chemiczne w Szczecinie przepisów dotyczących obowiązków użytkownika bocznicy kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego, poprzez niespełnienie warunków organizacyjnych zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Nieprawidłowości polegały na nieorganizowaniu dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach ustawiacza, manewrowego i maszynisty, doskonalenia zawodowego oraz szkoleń i egzaminów okresowych. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego na podstawie art. 108 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, nadał decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w tym zakresie, mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury i pojazdów kolejowych przez użytkowników bocznic oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.

Autor: (Źródło: Urząd Transportu Kolejowego)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.