baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Negocjacje pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

Negocjacje z Przewozami Regionalnymi po raz kolejny nie przyniosły rozwiązania Kolejna tura negocjacji pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Przewozy Regionalne Sp. z o.o. dotyczących spłaty przez przewoźnika zadłużenia za korzystanie z torów nie przyniosła rozwiązania. Nie doszło do zbliżenia stanowisk.

Rozbieżności dotyczyły terminu spłat zaległych należności za 2009 r. PKP PLK S.A. zaproponowały spłatę w 12 ratach od końca stycznia 2011 r., a Przewozy Regionalne spłatę od lipca 2011 r. w 18 ratach. Przewoźnik po raz kolejny nie przedstawił także realnego sposobu spłaty zadłużenia.

W rozmowach w roli mediatora uczestniczył prezes Urzędu Transportu Kolejowego Krzysztof Jaroszyński. Kolejne negocjacje ustalono na 22 grudnia br.

Rozmowy w sprawie spłaty zadłużenia prowadzone są od początku roku. Mimo licznych prób podejmowanych przez zarząd PKP PLK S.A., jak dotąd spółkom nie udało się osiągnąć porozumienia. W efekcie dług Przewozów Regionalnych wobec PKP PLK S.A. z tytułu korzystania z infrastruktury w latach 2009-2010 wynosi już ok. 400 mln zł. I każdego dnia powiększa się o kolejne 1,4 mln zł brutto, ponieważ przewoźnik dodatkowo nie reguluje bieżących należności. Do tego dochodzi jeszcze brak podpisanej nowej umowy, co skutkuje zwiększaniem się długu Przewozów Regionalnych o opłatę za bezumowne korzystanie z torów.

– Już we wrześniu informowaliśmy Przewozy Regionalne, że zaproponowany przez spółkę harmonogram spłat nie jest możliwy do zaakceptowania przez PKP PLK S.A., ponieważ oznaczałby nierówne traktowanie przewoźników. Dodatkowo podpisanie porozumienia w tej formie oznaczałoby działanie na szkodę naszej firmy – mówi Katarzyna Janio, członek Zarządu, dyrektor ds. finansowych i ekonomicznych PKP PLK S.A. – Cały czas jednak jesteśmy otwarci na rozmowy, mimo że Przewozy Regionalne nie były w stanie udokumentować możliwości spłaty zadłużenia – dodaje.

Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dołoży wszelkich starań, aby negocjacje zakończyły się podpisaniem porozumienia.

* * *

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest zarządcą publicznej sieci linii kolejowych. Zadaniem PLK jest udostępnianie infrastruktury kolejowej wszystkim działającym w kraju przewoźnikom. Odbywa się to poprzez „sprzedawanie tras”, czyli odpłatne udostępnianie linii kolejowych. Środki pozyskiwane od przewoźników pasażerskich i towarowych są wykorzystywane m.in. na naprawy i remonty torów, usuwanie skutków zimy i klęsk żywiołowych, rozliczenia z dostawcami usług i materiałów oraz pracownikami, opłatę zobowiązań publiczno-prawnych, a także na wydatki niezbędne dla pozyskania środków pomocowych Unii Europejskiej.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 14.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.